Nytt reklamestunt: Fotball-EM møter boligjakt
På alle sine boligvisninger under fotball-EM viser eiendomsmegleren Nylander &Partners også live fotball fra Tyskland. Idé og kommunikasjon står ANTI for.
Markedssjef i &Partners, Erlenn Stavnås Ingebrigtsen, håper stuntet gjør det det enklere å motivere folk og eventuelt sin partner til å dra på visning.
– Vi vet at volumet i markedet går ned inn mot juli, og en del boliger trekkes fra markedet fram til høsten. Med store sportsbegivenheter kan denne effekten forsterkes, sier Ingebrigtsen i en pressemelding.
– Vi ønsket å være tydelige på at vi er på banen og holder aktiviteten oppe. Det er vanskelig å unngå tidspunktene til kampene, og da fant vi det nyttig og heller spille på lag med dem, fortsetter han.
I forkant av mesterskapet ble det produsert opp egne visningsbukker og visningsklistremerker med budskap om Dobbeltvisning på.
Til SoMe har man laget et knippe filmer der «fotballkommentatoren» Kasper Foss kommenterer en visning live.
I tillegg til tjenesten Dobbeltvisning består kampanjen av radiospotter, SoMe, print og display.
Koblingen mellom bolig og fotball er visuelt koblet sammen i illustrasjoner som tar for seg en fotballbane, utformet i gjenkjennbar plantegningstil.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no