Pernille Huseby er kommunikasjonssjef i Utdanningsforbundet og godt fornøyd med deres nye logo.
Pernille Huseby er kommunikasjonssjef i Utdanningsforbundet og godt fornøyd med deres nye logo.

Utdanningsforbundet lanserer ny visuell profil

Anti har gjort jobben.

Publisert

Utdanningsforbundets visuelle profil ble sist endret for over 15 år siden. Nå har forbundet laget en helt ny visuell identitet som har som mål å vise kjernen av hva organisasjonen står og jobber for.

Det melder de i en pressemelding.

– Jeg er veldig fornøyd med endringene! Nye farger, fonter og noen gjennomgående klosseelementer i logo og illustrasjoner forteller historien om hvordan vi som er lærere i barnehage og skole er med på å bygge framtida og samfunnet, sier Geir Røsvoll, leder i Utdanningsforbundet.

Den nye visuelle identiteten, utviklet av Anti, gir nye og flere virkemidler, noe som er nødvendig for kommunikasjon på digitale flater. Målet er også å styrke Utdanningsforbundets gjennomslagskraft.

En logo som fanger framtida 

Utdanningsforbundet har til nå hatt en logo som symboliserer etableringen av forbundet i 2002, da to forbund ble til ett. Logoen ble etter hvert rød og grønn, og symboliserte sammenslåingen.

– Vi ønsker at logomerket vårt skal være et uttrykk for organisasjonen slik situasjonen er nå og framover. U-en står for navnet vårt, men også for ordet «utgangspunkt».

– Våre lærere og ledere jobber for å åpne dørene til verden for alle som er i utdanning. Derfor endrer vi logoen til en U, bygget opp av ulike elementer, sier Røsvoll.

Det beste utgangspunktet 

Utdanningsforbundet tar nå i bruk den visuelle identiteten på alle flater.

– Vi håper medlemmer og tillitsvalgte blir glad i vår nye profil og at de kjenner at den viser fram Utdanningsforbundet slik vi er i 2025; et forbund som jobber for å gi medlemmene våre – og alle i utdanning – det beste utgangspunktet, sier Pernille Huseby, kommunikasjonssjef i Utdanningsforbundet.

Godt samarbeid 

Huseby takker Anti for et godt samarbeid i utviklingen av det nye designet. Kristin Grimstad, daglig leder i Anti, er stolt over sluttresultatet.

– Vårt mål har vært å gi forbundet en identitet som leverer godt på denne strategien og som gjør at de lettere kan kommunisere sitt viktige arbeid til ei brei målgruppe. Vi er stolte av resultatet og ser fram til å se hvordan den nye identiteten vil styrke gjennomslagskraften deres i tida framover, sier Kristin Grimstad, daglig leder i Anti. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS