Publicis klare til fest

Gullblyanten 2024:

Nå er festen i gang: – Dette er veldig viktig for oss

Hundrevis av feststemte reklamefolk er samlet til fest på The Hub, fredag. 

Publisert Sist oppdatert

(The Hub, Oslo): – Vi har juryert, og holdt på med dette siden oktober. Det har gått veldig bra, men det er mye jobb. Nå er det deilig å være ferdig med det. Vi skal ha en liten tale på scenen, så er vervet ferdig, sier Mats Rønold i Per Høj til KOM24.

Sammen med Øyvind Waage har han vært jurypresident.

Gullblyanten er for mange reklamebyråer noe av det absolutt viktigste som skjer i løpet av året.

Øyvind Waage, kreativ leder i Per Høj, synes det er stas å være tilbake på The Hub. Fjorårets prisutdeling var i Oslo Konserthus.

– Det var på mange måter en vond opplevelse i fjor. Det rant jo øl ned i hele salen, og jeg hørte at de på konserthuset hadde sagt «makan til grusomme mennesker». De hadde aldri opplevd lignende, sier Waage.

– Her på The Hub har de tydeligvis opplevd makan, skyter Øistein Markus Holm i ANTI inn.

Fra venstre: Øyvind Waage (Per Høj), Øistein Markus Holm (ANTI) og Mads Rønold (Per Høj)

Hans kollega i ANTI, Kenneth Pedersen, er usikker på om dette blir noen gullfest for byrået.

– Jeg vet ikke om dette blir vårt store år. Vi tar nok noen priser, men vi hadde et veldig godt år i fjor, sier Pedersen.

Dette er ikke hans første år på Gullblyanten.

– Det er alltid hyggelig å være her. Det er jo en lang konkurranse, så jeg håper de er effektive. Vinner man her, betyr det mye intern stolthet. Selv om jeg tror 90 eller 95 prosent av kundene våre gir blaffen i om vi vinner, sier Pedersen og ler.

Morten Johansen er designer og utvikler i ANTI og er veldig klar for fest. 

– Det er veldig viktig med en prisutdeling for det manner opp bransjen, sier han.

På spørsmål om det er festen eller det å vinne priser som er viktigst, sier han det er en god kombo.

– Man blir alltid skuffa om man ikke vinner, men det er viktig å ha realistiske forventninger til prisene, sier han.

ANTI klare til fest

Publicis har også troppet opp med en bra delegasjon til årets prisutdeling. 

– V i gleder oss. Dette er veldig viktig for bransjen, mener Iben Middelthon Tjessem, som er rådgiver Publicis Stories.

Hun får støtte fra Therese Røkke som er prosjektleder i Kitchen.

– Det er viktig å vite at det vi gjør betyr noe for noen, og særlig kundene våre, sier hun.

Hun innrømmer at det er prisene som er viktigst. 

– Vi gleder oss veldig. Vi aner jo ikke, men vi håper jo vi vinner, sier hun. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS