Her poserer ANTI etter å ha vunnet gull i kategorien Media.

Fikk seks priser for fem ulike jobber: – Viser bredden vår

ANTI hadde god grunn til å være fornøyde med kvelden da Gullblyanten var over.

Publisert

Fredag var det duket for Gullblyanten 2023 i Oslo Konserthus, og ANTI var nominert i flere kategorier.

Prisutdelingen endte med tre gull, en bronse og to diplomer til byrået.

– Vi hadde ikke forventet at det skulle gå så bra. Men vi har vært veldig fornøyd med mye av det vi har gjort i det siste, og vi har alltid troen på oss selv, sier Torstein Drogseth til KOM24.

Flere jobber

Drogseth jobber som head of advertising i ANTI. Han måtte selv opp på scenen flere ganger sammen med sine kollegaer.

De tre gullene deres kom i kategoriene media, identitet og veldedig. Alle jobbene var utført av ulike team, noe Drogseth er spesielt fornøyd med.

– Vi vinner med mange ulike arbeidsgrupper. Det gjør at det ikke bare er noen i ANTI som får heder, men hele gjengen som var der. Det viser litt av bredden vår, synes jeg. Det er utrolig vanskelig å vinne i utgangspunktet, fordi man konkurrerer mot så mange flinke byråer og mennesker, sier han.

I media-kategorien vant de for «Julekor-kapringen», som de laget på oppdrag for Coop Mega. I kategorien identitet stakk de av med gullet for «Ulvang Identitet», som de laget for Brav Norway AS. Det siste gullet i kategorien veldedig, fikk de for en jobb de gjorde for FFO (Funksjonshemmedes Fellesorganisasjon).

– Vi setter alle gullene veldig høyt. Det er veldig gøy å vinne med kunder som aldri har gått til topps i Gullblyanten før, sier Drogseth.

Skal jobbe hardt

650 mennesker var samlet fredag for å feire reklamebransjen. Konkurransen var beinhard, og byråene TRY, Anorak og NORD DDB vant også flere gull.

På spørsmål om hvordan de skal opprettholde vinnerkulturen til neste år, svarer Drogseth følgende:

– Det svinger veldig i denne bransjen, og i disse konkurransene er det vanskelig å vinne uansett om du har hatt et bra eller dårlig år. Vi må pushe oss selv og kundene våre, og være gode jevnt over.

Det har vært tøft for mange aktører i bransjen det siste året. Også i ANTI har de kjent på en mer begrenset økonomisk hverdag.

– Alle har opplevd tøffere rammebetingelser, og alle har vært opptatt av å overleve og sørge for at vi beholder arbeidsplasser i bransjen. Sånn sett var det også fint å være til stede på fredag for å glemme hverdagen litt.

Powered by Labrador CMS