Pernille Hembre (Campanyon), Alexander Raknes (Campanyon), Kjetil Wold (ANTI Hamar), Robert Glad (ANTI Hamar).
Pernille Hembre (Campanyon), Alexander Raknes (Campanyon), Kjetil Wold (ANTI Hamar), Robert Glad (ANTI Hamar).

ANTI Hamar med nytt samarbeid: Forener merkevare og kapital

– Vårt mål er å skape sterke, varige merkevarer som resonnerer med deres publikum.

Publisert Sist oppdatert

I 2020 ble Campanyon grunnlagt, med en visjon om å gjøre naturen mer tilgjengelig. Ideen om en utleieplattform som knytter naturelskere sammen og til livet ute i naturen ble født. 

I 2023 slo de seg sammen med danske Owayy, dermed ble Campanyon et av de største plattformselskapene i Europa innen sin kategori. 

I september 2023 også begynte samarbeidet mellom Campanyon og ANTI Hamar gjennom gründer, investerings- og utviklingsselskapet G64 Vekst.

– Vi arbeider tett sammen med gründere, og deler deres lidenskap og engasjement for problemene de løser. Vi tilbyr ikke bare kapital, men også vår forståelse og kompetanse innen strategi, forretningsutvikling, teknologi, salg, kommunikasjon- og merkevarebygging sammen med ANTI Hamar, sier daglig leder og CEO for G64 Vekst, Ståle R. Bråtebekken, i en pressemelding. 

Slik ser det ut etter at ANTI Hamar har fått lekt seg med design.
Slik ser det ut etter redesignet av identiteten til Campanyon.

Med store ambisjoner følger også behovet for å profesjonalisere seg i alle ledd som merkevare. 

Skal man lykkes på et internasjonalt nivå er det avgjørende å bygge merkevaren sin slik at man kan tilføre langsiktig verdi ved å etablere seg som en tydelig merkevare som treffer publikum med det riktige budskapet og uttrykket. 

Derfor har ANTI Hamar bistått med sin kompetanse der. 

Prosjektet resulterte i ny identitet, posisjon og web-utrykk.

– Vårt mål er å skape sterke, varige merkevarer som resonnerer med deres publikum. Med Campanyon har vi benyttet en strategi som ikke bare svarer opp dagens behov, men også fremtidens muligheter, sier Robert Glad, kreativ leder hos ANTI Hamar. 

Den nye identiteten, som ble lansert i april 2024, representerer mer enn bare en fornyelse av utseendet, skriver de i pressemeldingen og forklarer at den symboliserer et fellesskap drevet av eventyrlyst og en dypere forståelse for naturens verdi. 

Gjengen på Hamar mener at funding som øremerket kompetansekapital i form av branding i kombinasjon med tradisjonell kapitaltilførsel gjør det lettere for start-up selskaper å prioritere designstrategi. 

Profesjonell design kompetanse er ofte vanskelig å prioritere i en fase hvor man tradisjonelt sett prioriterer denplattformen man bygger. 

De mener at denne formen for samarbeid er en god modell hvor man får bidratt til å styrke merkevarene i en start-up på riktig tidspunkt. 

På Hamar mener de at konkurransen der ute for å lykkes er stor, og de som også tenker merkevarebygging og riktig bruk av design skaffer seg en fordel i markedet og opp mot konkurrentene. 

– Du må selvsagt ha en unik forretningsmodell som Campanyon har, men vi vet også at folk forholder seg til merkevarer i dag på en måte der de forventer at den kan klare og konkurrere med et marked hvor også identitet og den visuelle historiefortellingen er med å verdiøke selskapet. Det er her vi kommer inn og hjelper til med vår kompetanse for å maksimere verdien og sjansen for å posisjonere seg riktig mot sine målgrupper og sitt marked,  sier Kjetil Wold, strategisk rådgiver i ANTI Hamar.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS