POL styrker staben - ansetter innholdsstrateg og SoMe-kreatører
– Dette er noen av de mest spennende ansettelsene vi har gjort på lenge, sier byråsjefen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
POL henter inn nye kreative talenter fra NRK og Fremantle og og en innholdsstrateg med bakgrunn som rådgiver for Statsminister Erna Solberg, opplyses det om i en pressemelding.
– Data dominerer i moderne kommunikasjon og markedsføring. Vi pusher det som flyr i sosiale medier, og med økte visningstall får vi mer data og det vi mener er stadig mer treffsikre budskap. Men hva er det vi virkelig husker av det som flyr forbi oss i sosiale medier? Det er gjerne den raske, kreative reaksjonen (Audis svar til General Motors) og den ekstreme målgruppetilpasningen av selve ideen (Bent Høies korona-takk til ungdommen), sier POLs nye seniorrådgiver på innholdsstrategi, Ine Mæland i meldingen.
– Så ja, du må digge data hvis du skal nå ut i digitale kanaler, fortsetter byråsjef i POL Kjetil Botten Skogly, og legger til:
– Men maskinene kan ikke hjelpe oss med det aller viktigste vi gjør: For å skape reell endring hos de vi snakker med må vi ha empati med målgruppen og raskt kunne utvikle ideene som treffer dem. Det kan POL. Nå skal vi ta enda mer av den sterke POL-kreativiteten inn i de digitale og sosiale kanalene. Vi skal gjøre SoMe på POL-måten.
Mæland er utdannet innen journalistikk og kommer sist fra stillingen som leder for digital kommunikasjon, internkommunikasjon og employer branding i Statnett SF hun har tidligere hatt rollen som sjef for sosiale medier og som kommunikasjonsrådgiver for Statsministeren og Høyres Stortingsgruppe. Mæland har også bakgrunn fra DNB hvor hun blant annet var redaktør for dnb.no.
Erfaring fra «Blank» og «Maskorama»
I tillegg er Anya Boyd Heen og Ole-Jacob Steen-Hansen også nå ansatt i POLDe begge har bakgrunn fra sosiale medier knyttet til TV-produksjon, og vil få stillingen som SoMe-kreatører i byrået.
Boyd Heen kommer fra NRK hvor hun har jobbet som sosiale medier ansvarlig, nettprodusent og regiassistent på produksjoner som «Blank», «17» og «19». Hun har også tilsvarende erfaring fra Feelgood og Discovery hvor hun blant annet har jobbet med «Praktisk info med Jon Almaas» og «Sånn er Norge».
Steen-Hansen har fem års fartstid som kreatør og SoMe ansvarlig i produksjonsselskapet Fremantle hvor han har jobbet med utvikling og produksjon av digitale prosjekter og med TV konsepter som blant annet «Exit», «Maskorama», «Idol» og «Norske Talenter».
– Dette er noen av de mest spennende ansettelsene vi har gjort på lenge. Vi har bevisst gått utenfor vår egen bransje nettopp med tanke på å få nye vinklinger og erfaringer innenfor kreativitet og strategi og vi er sikre på at Ine, Anya og Ole-Jacob vil bli høyt verdsatte ressurser både for kundene våre og for den videre utviklingen av byrået, avslutter Skogly.