P3-profil lanserer klesmerke – Bleed står bak den visuelle profilen
– Glad vi fikk være med og fortelle.
– DES er et portrett av våre foreldres reiser, og deres barns stier. Det er historier om fusjoner, hybrider og de tilpasningsdyktighet. Det er et portrett på mitt liv, som en etterkommer av barna til arbeidsinnvandreren fra Pakistan og India. Det er en historie jeg forsøker å fortelle om neste generasjon, som er litt av begge kulturer. Både øst og vest, forklarer Aon Raza Naqvi i en pressemelding.
Han bak klesmerket DES og visjonen det bærer med seg.
Des betyr «land» på hindi og urdu, og ble først brukt over 2000 år siden i en avhandling om utøvende kunst.
Gjennom klesmerket og dets visjon ønsker Naqvi å bygge en relasjon og skape positive assosiasjoner og referanser til Sør-asiatisk kultur.
Det er Bleed som har gitt klesmerket en visuell identitet som underbygger visjonen.
— Bleed og Jana har spilt en uvurderlig rolle og gitt klesmerket mitt en identitet som forteller historien allerede i logoen. Det ligger en like stor visjon bak det grafiske, som i selve produktene, sier Aon i pressemeldingen.
Det var den forenende naturen til merkevaren og tanken om vest møter øst som ble ledestjernen i arbeidet med identiteten, forteller partner og senior designer i Bleed, Jana Papiernikova, som står bak den visuelle merkevaren og art direction.
– Des er et klesprosjekt med en tydelig og stor visjon, der klær blir brukt som et bindeledd mellom kulturer. Dette ga oss et gøy og interessant kreativt utgangspunkt for identiteten. Hvert plagg har jo en viktig og fin historie i og for seg selv, og vi er bare glade vi fikk lov til å være med å fortelle.