Daglig leder i Mediebyråforeningen, Kristin Brimi
I januar 2022 ble Kristin Brimi leder i Mediebyråforeningen – i juli gir hun seg.

Kristin Brimi gir seg i Mediebyrå­foreningen – blir salgsdirektør

– Plutselig dukker det opp en mulighet man ikke kan takke nei til.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I nesten tre og et halvt år ledet Kristin Moen Brimi Vizeum som Managing Director, før hun var kort innom Dentsu, som Business Transformation Director. I fjor tok hun over etter Merete Mandt Larsen, og har siden ledet Mediebyråforeningen.

Der fortsetter hun som daglig leder ut juli, før turen går videre til Finn.no.

– Dette skjer mye tidligere enn planlagt, sier Brimi til KOM24.

– Hele pakka

Hun tok over som leder i Mediebyråforeningen i januar 2022.

– Det var aldri meningen å bare ta en kjapp sving innom foreningen, men sånn er livet noen ganger. Plutselig dukker det opp en mulighet man ikke kan takke nei til.

Og den muligheten dukket opp hos Finn. I august trer hun inn i rollen som salgsdirektør for Personlig Finans.

– Etter mange år på byråsiden synes jeg det er spennende å komme over på mediesiden og jobbe fra en annen vinkel inn i annonsørenes markedsaktiviteter.

Og hennes inntrykk av Finn som arbeidsplass – gjorde jobbyttet enda mer attraktivt.

– Finn sjekket av i veldig mange bokser. Jeg synes jobben i seg selv virker utrolig spennende, selskapet er solid også er de kjent for, og har vunnet flere kåringer for godt arbeidsmiljø.

– I tillegg er det et fremoverlent og fremtidsrettet selskap innen produktutvikling og teknologi med hele Schibsted-konsernet i ryggen. Finn har rett og slett hele pakka.

Ufortjent rykte

Tirsdag vant Finn omdømmemålingen Traction 50, som er en årlig måling gjennomført av Apeland og Norstat. Schibsted-selskapet sikret seieren foran Tine og Vinmonopolet.

– Det underbygger alle de inntrykkene jeg allerede hadde av selskapet som et attraktivt sted å jobbe. Det føles veldig godt å lande i Grensen og hos Finn.

Som Sales Director Personal Finance skal hun blant annet lede et team på ni personer.

– Det er et veletablert og selvgående team – noe som gir meg en trygghet inn i den nye rollen. Og sammen skal vi jobbe for å videreutvikle langsiktige kunderelasjoner for Finn.

Hun håper salgsbransjens rufsete rykte er forbi.

– Det er lenge siden jeg opplevde det i mediene, og jeg synes det er et ufortjent rykte som verserer om at selgere driver råsalg. Jeg opplever heldigvis at det er mye mer forståelse for selgere i dag, og at ingen, verken på byrå- eller mediesiden kan lykkes uten strategiske selgere.

Bra driv

Brimi mener selgere fungerer like mye som rådgivere i dag.

– Før var det et større skille mellom salg og rådgivning – men i dag er det gapet tettere enn noen gang. Selgere er vel så mye rådgivere og omvendt. Og den erfaringen tar jeg med, og bygger videre på hos finn. Og det gleder jeg meg til.

Brimi blir værende som leder i Mediebyråforeningen ut juli.

– Det blir leit å forlate foreningen og jeg må innrømme at det føles litt sårt. Selv om det er mitt valg å gi fra meg lederrollen, er det vemodig fordi man har mange prosjekter man gjerne skulle sett i havn.

Hun legger til at foreningen har et bra driv for tiden.

– Vi har fått til mye bra det siste året og har mange prosjekter på gang. Men selv om jeg skal videre er jeg skikkelig motivert for å gi jernet ut oppsigelsestiden og fortsette det viktige arbeidet foreningen gjør for alle våre medlemsbyråer.

Powered by Labrador CMS