Apriil Reklame valgt som norsk mediebyrå for ny kampanje for ASUS og Google
Nordisk byråsamarbeid står bak ASUS og Google sin første samarbeidskampanje.
Stockholmbaserte Sweet Creative står bak det kreative og har i samarbeid med Apriil Reklame som norsk mediebyrå lansert den første nordiske kampanjen for ASUS og Google; Everyday life made easier.
– Det er lett å relatere seg til ASUS og Googles felles kampanje «Everyday life made easy easier». Med et glimt i øyet ønsker teknologigigantene å tiltrekke oppmerksomhet rundt den nye Zenfone 10 og ASUS Chromebook, sier Daniel Rösth, ECD hos Sweet Creatives i pressemeldingen.
Kampanjen er den første som produseres av ASUS sitt nordiske team i samarbeid med Google.
– Dette er vår første egenproduserte nordiske kampanje og et steg i det intensiverte samarbeidet mellom ASUS og Google, sier Sofie Siegfrid, som er Nordisk markedsjef hos ASUS.
– Byråsamarbeid på tvers av landegrensene er et resultat av vårt felles satsning på norden som marked, med spesialiseter i hvert land både på det kreative og som mediebyrå, sier Thomas Birkeland, strategisk leder i Apriil Reklame.
Sweet og Apriiil har tidligere samarbeidet på kunder som Cutters og Europa Rundt (Interrail).
Kampanjen kjøres i Sverige, Danmark, Norge og Finland både på online tv, utendørs og sosiale medier.