– Holde på kulturen som er i Apriil og videreutvikle den. Uten den og motiverte mennesker så kommer man absolutt ikke noen steder i denne bransjen, er Svendsens ambisjoner som leder i Apriil Reklame.

Susanne og Apriil-gjengen tok storeslem på årets SRF Kuben

Sikret seg 1/3 av alle prisene som ble delt ut.

Publisert

(Ørnen, Bergen):– Å herregud det her var både nødvendig og sinnsykt deilig. Det kunne ikke blitt bedre. Første kuben etter man har slått sammen to byråer og så blir det som dette. Det må være ti av ti.

Det sier en jublende glad byråsjef i Apriil Reklame, Susanne Svendsen, til KOM24.

I vinter ble det kjent at Apriil Reklame kjøpte opp Reklamekollektivet og Svendsen ble da ny byråleder i Apriil Reklame.

Susanne Svendsen i Apriil kunne gå fra SRF Kuben med nevene fulle av priser.

Fredag var det tid for Salgs- og reklameforeningen i Bergens årlige prisutdeling Kuben og det ble storeslem for de to byråene.

Apriil sikret seg hele fem kuber og Reklamekollektivet fikk en pris. Det betyr at det nye byrået sikret seg 1/3 av prisene som ble delt ut fredag.

– Det er så velfortjent også. Etter at Apriil har hatt et så tøft år med mange opp- og nedturer, så synst jeg det er sinnsykt fortjent. Her er det et lag som har gjort absolutt alt for kundene for å gi 200 prosent, sier hun.

De vant i kategoriene tekst, sosiale medier, illustrasjon, mediestrategi og kampanje by busy.no. I tillegg sikret Reklamekollektivet seg en kube i håndtvert.

Svendsen overtok første mars og ble kastet rett inn i urolige tider i byrået.

Apriil har opplevd at det har vært et tøft marked i år og har permittert folk i reklamedelen og de har lagt ned innholdsbyrået sitt samt Apriil Reklame Oslo.

– For meg som har kommet inn og det er nytt, er det ingenting man setter større pris på når det er så tøft som det er nå, at det er samhold. Det er den drivkraften som gjør at man kan gå på jobb hver dag og være giret, til tross, sier hun.

Hun innrømmer at det var ganske overveldende å ta på seg lederjobben men at det til tross for en røff start er menneskene som betyr noe og som gjør det verdt å gå på jobb.

– Hva er dine ambisjoner som leder?

– Holde på kulturen som er i Apriil og videreutvikle den. Uten den og motiverte mennesker så kommer man absolutt ikke noen steder i denne bransjen, mener hun og sier at de skal ut og opp i tiden framover.

Får hun det til har hun enda større ambisjoner. Da vil hun utfordre Oslo-byråene.

– Den der Oslo-Bergen-forskjellen som alltid blir tatt opp skal vi fint være med på og viske ut i årene framover, sier hun.

Hun innser at det er en vei å gå men mener at den strategiske retningen de er i ferd med å gå nå skal være med og gjøre noe med det.

Og hun er helt klar på at det er realistisk å få gjort noe med.

– Om det er ingen som ler av drømmene dine er drømmene dine for små, sier hun.

Framover håper hun på at det begynner å snu i markedet, men hun sier samtidig at de vet at 2023 blir et tøft år og hun innrømmer at det er ingenting i markedet som tyder på at man kan begynne å juble i juni og sier at markedet er tøft.

– Men samtidig har vi stått i så mye dritt de siste årene at vi tåler at det kommer litt og det er indikasjoner på at markedet våkner litt til nå. Det tar vi til oss for alt det er verdt og så gir det nytt håp og ny energi. Og dette gir i alle fall ny energi, sier hun og sikter til alle prisene de hanket inn fredag kveld.

Powered by Labrador CMS