Brainify blir en del av Media Bergen
Konsulentselskapet har det siste året vært på jakt etter en vekstpartner. Nå har de funnet sin nye partner, og Brainify blir nå en del av byrånettverket til Media Bergen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Kundene og de ansatte i Brainify vil i utgangspunktet ikke merke den store forskjellen, sier dagens eier Johannes Holmedahl i en pressemelding tirsdag.
Media Bergen har i flere tiår vært med på å videreutvikle reklame-, design- og PR-byråer. Nå er det Brainify sin tur, når de blir en del av den nye satsingen på digital markedsføring og utvikling.
– Det å ha Media Bergen med på eiersiden gir rom for å vokse raskere i tett samarbeid med en større familie med et godt etablert apparat rundt oss. Fra første samtale med daglig leder i Media Bergen, Ove Grønnevik, har jeg forstått at vi tenker helt likt om fremtiden for bransjen generelt og Brainify spesielt, sier Holmedahl.
Kommer under Apriil-paraplyen
Bjørn Sørheim Queseth fortsetter som daglig leder i Brainify, og forsikrer at tjenestene, menneskene og kulturen forblir det samme.
På sikt er likevel Brainify tenkt inn i Media Bergens satsing på digital markedsføring og utvikling, under paraplyen Apriil – som i dag består av flere ulike selskaper og rundt 100 medarbeidere i Oslo, Bergen, Stavanger og Hamar.
– Kundene våre skal fortsatt få snakke med Camilla, Kasper eller en av våre andre hyggelige kolleger. Og de skal fortsatt føle at vi gir dem digitale superkrefter – som i alle år har vært Brainify sitt slogan, forteller Sørheim Queseth.
Bangladesh fortsatt en viktig brikke
Brainify sin utviklingsavdeling i Bangladesh vil også bli en viktig brikke for å bygge Media Bergens digitale muskler i årene fremover. Denne utviklingen vil Holmedahl være en essensiell del av.
– Norge er utsolgt for utviklere, kanskje spesielt dyktige javascript-utviklere. Å ha tilgang på dyktige folk i Bangladesh er noe vi må utnytte, ikke minst når vi i sju år har vist at vi klarer finne gode fullstackutviklere som forstår hvordan norske selskaper liker å jobbe med digital utvikling. Målet mitt er å skape bærekraftige arbeidsplasser i Dhaka i Bangladesh.
Holmedahl eier i dag 89 prosent av Brainify AS sammen med tre andre aksjonærer som eier de resterende aksjene. Holmedahl vil fortsette som eneste medeier i selskapet, sammen med Media Bergen. Salgssummen vil ikke offentliggjøres.
I 2021 omsatte Brainify for 7,45 millioner kroner, og selskapet har i dag sju faste ansatte i Norge, og er tilknyttet flere utviklere i Bangladesh.