Gir seg i Apriil etter 13 år: – Markedssjefene ble rett og slett uimotståelige
Janne Rosenberg ønsket nye utfordringer, men måtte likevel gå noen runder med seg selv før hun søkte på en ny jobb.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Det var en litt vemodig avgjørelse, fordi teamet jeg har jobbet sammen med i Apriil er en fantastisk gjeng. Samtidig er det dette med utvikling av egen kompetanse, og her ligger det et klart ansvar som jeg kjente ble tydeligere for hvert år.
Rosenberg merket at hun higet etter oppgaver som utfordret henne mer, selv om hun på det sosiale planet stortrivdes med kollegaene sine.
– 13 år er lenge i samme jobb. Jeg måtte gå en del runder med meg selv før jeg valgte å søke ny jobb, men Markedssjefene ble rett og slett uimotståelige. Dette er en bedrift som dyrker sine ansatte på en unik måte. Et sted man jobber sammen, deler kunnskap og jakter kompetanse. Jeg er stolt av å ha blitt en del av et så ambisiøst og ekstremt faglig sterkt team.
– Det appellerte sterkt til meg
I Apriil har hun jobbet som innholdsprodusent, redaksjonell rådgiver og prosjektleder.
– Jeg har vært kundekontakt, fulgt opp prosjekter fra planlegging til trykking/lansering, og produsert innhold til nettsider, sosiale medier, magasiner og aviser. Jeg var også teamleder for innholdsavdelingen en periode. I løpet av årene i Apriil var jeg så heldig å få jobbe med mange sterke merkevarer innenfor et bredt spekter av bransjer, som Norwegian, Lerøy, SATS, Felleskjøpet og Odfjell for å nevne noen.
Markedssjefene åpnet i fjor høst kontor i Bergen, og Rosenberg ble tipset om at de var på jakt etter en innholdsprodusent.
– Tanken på å få være med å bygge videre på Bergensavdelingen appellerte sterkt til meg. Etter første møte fikk jeg et svært godt inntrykk av Markedssjefene, både med tanke på menneskene som jobber der og deres sterke fokus på fag. Jeg ønsket å søke jobb i en bedrift som ønsket kompetansen min, men som også så potensialet i min videre faglige utvikling.
Skreddersydd kompetanse for kundene
Rosenberg fortsetter som innholdsprodusent, noe som innebærer innholdsproduksjon i alle kanaler, samt kvalitetssikring av innhold.
– Jeg ser fram til å ta fatt på nye og spennende prosjekter, og å bruke min kompetanse til å skape innhold som gir engasjement og verdi for kundene våre. Jeg gleder meg også til å spille på lag med utrolig flinke og inspirerende mennesker. Sammen kan vi tilby nøyaktig den kompetansen våre kunder er ute etter.
Rosenberg har erfaring fra TV2 Nyhetskanalen før hun begynte i Apriil.