Dette er kontorstolen litt utenom det vanlige.

Denne TRY-skapte stolen er en stor snakkis i utlandet

– Det er veldig stas. Særlig fordi Forbes ikke er et typisk bransjested som rendyrket skriver om kommunikasjon eller markedsføring.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I utgangen av juni lanserte Volkswagen Nyttekjøretøy sitt siste tilskudd i den elektriske familien. Med sine fem hjul, LED-lys, standard setekomfort, setebelte, assistentsystemer og infotainment system, skulle man nesten tro at det var snakk om en ny bil, men denne gangen dreier det seg om en kontorstol litt utenom det vanlige.

TRY har jobbet med Volkswagen Nyttekjøretøy siden 2010 og hadde en idé om å gjenskape kjøreopplevelsen som et nyttekjøretøy gir – på kontoret.

– Volkswagen har vært Norges mest populære arbeidsplass på fire hjul siden 2010, og ideen ble utviklet for å gi alle som ikke har dette som arbeidsplass, den samme følelsen, sier rådgiver og kundedirektør i TRY Reklame, Trond Sandø til KOM24.

Fanget opp av Forbes

Derfor ble kontorstolen laget med akkurat de samme egenskapene og funksjonaliteten som man finner fra setet i et nyttekjøretøyer fra Volkswagen.

– Og for å kunne gi den samme kjøregleden, måtte vi bygge en helt ny stol fra bunnen av.

– Vi hadde en viss anelse om at stolen kunne bli en snakkis, men slik omtale og markedsføring er ikke noe man kan bestille, sier Trond Sandø i TRY.

Stolen som har en toppfart på 20 km/t og har ryggekamera er produsert i Oslo i samarbeid med Animasjonsdepartementet.

Nå har stolen fått sitt gjennombrudd i utlandet, og denne uken ble den omtalt i Forbes.

– Akkurat nå begynner det å peake litt – og det er veldig moro.

Tirsdag kunne Forbes-lesere finne en lengre artikkel om kontorstolen og alle dens finesser.

– Det er veldig stas. Særlig fordi Forbes ikke er et typisk bransjested som rendyrket skriver om kommunikasjon eller markedsføring.

Ambisjon om en «Snakktivitet»

Stolen har blitt omtalt i flere land.

Kontorstolen fra Volkswagen har blant annet LED-lys, standard setekomfort, setebelte, assistentsystemer og infotainment system.

– Vi hadde en viss anelse om at stolen kunne bli en snakkis, men slik omtale og markedsføring er ikke noe man kan bestille, selv om det helt klart er en ambisjon at kampanjer får oppmerksomhet og blir en «Snakktivitet».

Det finnes kun én utgave av stolen.

– Den står hos Volkswagen i Oslo og legger snart ut på turné i Norge.

Flere har vist stor interesse for stolen.

– Vi har fått flere forespørsler om vi kan dele underlaget slik at folk kan konstruere stolen selv. Men hele prosessen fra idé til produkt har vært lang, og vi har ikke noe underlag som egner seg for masseproduksjon. Men hvis vi har inspirert folk til å utvikle mer avanserte stoler, så er det bare en ekstra dimensjon fra denne kampanjen.

Powered by Labrador CMS