Skill henter martech-profil fra Kahoot! - skal styrke selskapets markedsføring
Denne artikkelen er over to år gammel.
IT-konsulentselskapet Skill fortsetter å vokse og satser ytterligere på rådgiving innen datadrevet salg, markedsføring og kundekommunikasjon. I arbeidet med å skape mer kundefokuserte tjenester for selskapets kunder, har Skill hentet Arnbjørn J. S. Marklund fra Kahoot!. Han går inn i rollen som Evangelist på Microsoft Dynamics 365.
– Dags for noe nytt
– Etter mer enn fire år i Kahoot!, var det dags for meg å gjøre noe nytt. Overgangen til Skill ble et naturlig valg ettersom selskapet har mange dyktige ansatte som virkelig satser på skjæringspunktet mellom kundereiser og teknologi, sier Marklund i en pressemelding tirsdag.
Evangelist er en tankeleder på norsk.
– Denne tittelen er mest brukt på spesialister på teknologi i USA, men har blitt mer og mer vanlig også i Norge. De jobber med å promotere konkrete teknologileverandører og fungerer som en tankeleder, forklarer Benedikte G. Øygard, som er digital markedsfører i Skill AS, til KOM24.
Helfrelst Evangelist
Marklund sluttet nylig som Senior Customer Journey Manager i Kahoot!. Før dette var han i flere år Lifecycle Marketing Director i samme selskap. Marklund har også erfaring fra tilsvarende stillinger i Schibsted og TIDAL Han tiltrer stillingen i Skill i oktober.
Direktør Kundesuksess og Innovasjon i Skill Lars Yngvar Tømmerholt, forteller at de har hatt og er i vekst, spesielt rundt datadrevet markedsføring, salg og kundekommunikasjon. Microsoft sin plattform, Dynamics 365, har utviklet seg enormt de siste årene, noe som gir Skill en unik posisjon og mulighet i markedet. Han er overbevist om at de får en helfrelst Evangelist i Marklund.
Martech
– Marklund har i flere år arbeidet med kundereiser og martech for kjente merkevarer. Han har lang og tung erfaring på området, både operasjonelt og strategisk. Han har skapt konkret verdi gjennom riktig bruk av martech, og kjenner allerede mange avgjørende problemstillinger. Dette vil bidra til verdifulle samtaler med kundene våre, og videre hjelpe med å utnytte det enorme potensialet det er i å skape engasjerende kundeopplevelser gjennom riktig bruk av den teknologien vi leverer, sier Tømmerholt.