Klimabyrået Footprint kjøper innholdsbyrå
Footprint dobler veksten med oppkjøp av innholdsbyrået Artisjokk.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Klimabyrået Footprint fortsetter sin kraftige vekst og kjøper opp det miljø- og klimafokuserte innholdsbyrået Artisjokk, skriver de i en pressemelding tirsdag.
Med dette oppkjøpet har Footprint nesten doblet seg på et halvt år.
– Det har nesten vært en litt sjokkartet opplevelse å komme til et byrå med tjenester som er så etterspurt, sier administrerende direktør i Footprint, Øyvind Vederhus.
Han er også en av de nyansatte det siste halvår.
– Fra jeg kom inn har det aldri vært et spørsmål om vi skal oppbemanne, men hvor raskt vi kunne sikre oss den helt riktige kompetansen. Med Artisjokk om bord kan vi nå levere høykvalitets tjenester i hele bærekraftperspektivet.
Pandemi-byrå
Med fusjonen vil byrået nå levere tjenester innenfor risiko- og modenhetsanalyser, klimaplan, bærekraftstrategier, markedsposisjonering, politisk rådgiving, PR-tjenester og innholdsproduksjon.
Det miljø- og klimafokuserte innholdsbyrået Artisjokk består av Iselin Næss og Kristin Imingen Hansen som startet opp måneden før pandemien slo til i 2020.
– Det har vært en utrolig morsom tid, der vi har fått bryne oss på alt fra salg av mer miljøvennlig oppvasksåpe for Orkla til internasjonale klimakampanjer for Regnskogfondet. Samtidig ser vi at flere av kundene våre trenger mer ekspertise enn det vi isolert sett kan tilby, og dermed er en sammenslåing med Footprint både helt naturlig og svært spennende. Vi føler vi har nådd en ny milepæl og gleder oss stort, sier Næss og Imingen Hansen.
Footprint slo tidligere omsetningsrekorder i juni og oppdragsmengden for høsten ser svært lovende ut for de nå 17 medarbeiderne.