Ny byråleder i Footprint: – Dypt meningsfylt
– Det gir en helt egen energi, at alt vi gjør skal bidra til raskere omstilling gjennom å posisjonere grønne vinnere, sier han.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Øyvind Vederhus blir ny sjef i byrået Footprint, og har mandag hatt sin første dag i den nye jobben.
– Footprint står i særstilling på klimakunnskap, og har bygget opp et svært kompetent rådgivermiljø som bistår kundene fra klimaregnskap og risikoanalyser til klimastrategi, reell omstilling og posisjonering. Det er dypt meningsfylt og veldig motiverende å få jobbe i kjernen av vår tids viktigste problemstilling, og samtidig få muligheten til å lære av engasjerte og faglig meritterte kollegaer, sier Vederhus om hvorfor han ville ha denne jobben.
Vederhus har tidligere vært sjef for HyperRedink, og har lang erfaring både fra kommunikasjon- og mediebransjen. Blant annet har han tidligere vært kommunikasjonssjef i Mills og kommunikasjonsdirektør i Telia.
– Omstilling krever mot, tålmodighet og sterk vilje, kvaliteter som kjennetegner alle kundene til Footprint. Det gir en helt egen energi, at alt vi gjør skal bidra til raskere omstilling gjennom å posisjonere grønne vinnere.
Han tar over jobben etter Beate Nossum som fortsetter både på eiersiden av selskapet og i ledergruppen.
Nossum sier til Kampanje at byrået nå har en «kompetansesammensetning som gjør oss svært godt rigget for vekst i et marked som er i ferd med å eksplodere».
– Jeg kan vanskelig tenke meg en som er bedre egnet enn Øyvind Vederhus til å lede Footprint de neste årene. Han har den erfaringen som trengs for å løfte selskapet i den spennende vekstfasen vi er på vei inn i, sier hun til Kampanje.