Ansvarlig redaktør i Bauer Media, Kristoffer Vangen.

Bauer Media lanserer gratis lydbøker - finansieres med reklame

– Passer vår profil og ambisjon, sier ansvarlig redaktør i Bauer Media.

Publisert

Bauer Media lanserer gratis lydbøker i samarbeid med Aschehoug, og opplyser i en pressemdling at lytterne verken trenger å kjøpe lydboken, eller ha et abonnement – men at lydbøkene vil ha reklame.

Ifølge tall fra Kantar lytter 15 prosent til lydbok en eller flere ganger i uken.

Lydbøker:

  • En norsk spion – krim av Aslak Nore

  • Gaven – roman av Ellen Vahr

  • Noen vet – krim av Trude Teige

Samarbeidet mellom Aschehoug og Bauer innebærer at lytterne får tilgang til gratis lydbøker som er finansiert med reklame. Noe som betyr at det vil komme korte reklameavbrudd underveis.

I første omgang gjelder pilotprosjekt for tre bøker.

– Dette er et prosjekt som passer vår profil og ambisjon om å være ledende på lyd og lydannonsering, sier ansvarlig redaktør i Bauer Media, Kristoffer Vangen.

Han mener det er flere fordeler ved den nye satsingen.

– Vi har sett en økning i konsumet av lydbøker de siste årene, og jeg tror et tilbud om gratis-lydbøker vil kunne bidra at flere får øynene opp for lydbokmediet og at det på sikt kan bidra til ytterligere vekst og interesse for lydbøker generelt – også for abonnementstjenestene.

Salgsdirektør i Bauer Media Lise Lillevold sier lydbøker er et spennende supplement i porteføljen for å nå ut til nye lyttergrupper for deres annonsører.

Powered by Labrador CMS