Lanserer nytt norsk selskap spesialisert på spillmarkedsføring
AtPlay skal løse alle behov for spillmarkedsføring, sier grunnlegger Henrik Flateland.
Det forteller AtPlay-grunnlegger forventningsfullt i pressemelding.
– Spillmarkedet er et fragmentert marked som kan gjøre det utfordrende å få effektfulle kampanjer på tvers av ulike kanaler og formater. Ved å etablere en sterk plattform med premium partnere kan AtPlay levere trygge og effektfulle kampanjer i og rundt spill, sier Henrik Flateland.
Spillbransjen har hatt en stor vekst i Norge, både i antall spillere og i reklameinvesteringer fra norske annonsører. I tillegg til å jobbe med annonsering i og rundt spill vil også AtPlay jobbe med sfæren rundt spill, som spill-influencere og E-Sport.
– Spillmarkedsføring har blitt en stadig vanligere del av mediemiksen til norske annonsører, men det er en del fallgruver man bør være oppmerksom på. De seneste årene er det jobbet fram bransjestandarder for formater og måling av effekt. Dette har gjort mediekjøpet enklere og har bidratt til en økning av norske annonsører, sier Flateland.
Selskapet posisjonerer seg som den foretrukne mediepartneren innen spillmarkedsføring. AtPlay lanserer først i det norske markedet, men selskapet har sikret seg nordiske annonserettigheter for mange av de mest populære spillene på markedet og planlegger ekspansjon til de andre nordiske landene.
– Interessen har vært stor etter lansering og AtPlay ser fram til å kunne tilby gode løsninger som gir god effekt til norske og nordiske annonsører, sier Flateland.