Forsøkte å skape et byrå som Atyp i 2014 – nå har han blitt partner
– Jeg trives best i skjæringspunktet mellom strategi og kreativitet, og Atyp er derfor perfekt for meg, sier Morten Micalsen.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– At det ble Atyp er ikke helt tilfeldig, sier tidligere TV3-sjef, Morten Micalsen i en pressemelding.
Han startet det nye året som rådgiver og partner i byrået.
Allerede i 2014, da han var administrerende direktør i Mindshare, forsøkte han å kjøpe Futatsu, for å skape et byrå som nettopp Atyp.
– Et fullservice reklame- og mediebyrå, som i samme hus – under samme tak, evner å integrere strategi, kreativitet, design, media og teknologi, for å levere best mulig effekt til moderne norske annonsører. En real utfordring som er enklere å få til, dersom man lager det fra scratch, forteller han i samme melding.
– Et tilskudd til vår ambisjon
Etter et par år på hjemmekontor i teknologibransjen, fant han ut at teknologi er interessant, men kommunikasjon ligger hans hjerte nærmest.
– Som for mange andre, har et par år på hjemmekontor vært ganske bevisstgjørende for meg, når det gjelder hva jeg trives aller best med. Kommunikasjon ligger mitt hjerte nærmest, og jeg gleder meg til å jobbe sammen med norske annonsører som tror på samspillet mellom kreativitet og effektiv mediedistribusjon som virkemiddel til vekst.
Daglig leder Hågen Pettersen er godt fornøyd med å få Micalsens kompetanse og erfaring med på laget.
– Med rådgiverbakgrunn fra analyse- og reklamebyråer, kombinert med mer enn ti år samlet erfaring som administrerende direktør, i henholdsvis Mindshare og TV-gruppen TV3/Viasat4/TV6, vil Morten være et tilskudd til vår ambisjon om å tilby moderne annonsører bedre effekt for markedsbudsjettet, sier Pettersen.
Som også har kjent den nye partneren i mange år.
– Per i dag er Atyp rangert som et av Norges fem beste byråer på effektiv kommunikasjon, og med ambisjoner om å bli enda mer toneangivende, passer Morten perfekt.