Footprint henter nye rådgivere: – Alle er enere på sine felt
Henter fra The Economist, MDG, Schibsted, Coor og Design Container.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Raskere grønn omstilling krever sammensatt kompetanse og at folk med erfaring fra krevende analyse-, strategi- og kommunikasjonsprosesser finner sammen, sier byråleder i Footprint, Øyvind Vederhus i en pressemelding.
Klimabyrået doblet omsetningen fra i fjor, og styrker laget ytterligere.
– Våre fem nye rådgivere er alle enere på sine felt, og vil bistå kundene våre med alt fra markeds- og vesentlighetsanalyser til utvikling og implementering av bærekraftsstrategier, kommunikasjonsstrategier og historiefortelling. Det gjør meg glad og stolt at så flinke folk velger klimakampen og Footprint.
Forventer rask profesjonalisering
Civita-rådgiver og Economist-skribent Guy Kiddey blir ny Footprint-rådgiver sammen med Ayla Lillevik fra MDG, Julie Hagerup fra Schibsted, Henrik Fohnan fra Coor og Malin Elida Skeie fra Design Container.
Norsk næringsliv har for alvor skrudd opp tempoet på klimasatsingen. Bedriftene har blitt proffere, mer ambisiøse og legger klimaambisjonene til grunn for forretningsutviklingen.
– Det fører til raskt økende behov og etterspørsel etter et bredere tjenestespekter, både innen grønn strategi, kommunikasjon og bærekraftsimplementering. Vi forventer en voldsom rask profesjonalisering av klimatjenestene fremover og ansetter både for å øke kapasitet og for å utvikle nye tjenester, sier med-grunnlegger og partner i Footprint Christopher Mortensen, i samme melding.