If med ny kampanje for å styrke sin merkevareposisjon
Lanserer kampanje med nytt uttak «If hjelper mye».
Denne artikkelen er over to år gammel.
Høsten 2020 lanserte If et nytt nordisk og baltisk kommunikasjonskonsept basert på Ifs kundeløfte «Ved din side». Nå styrkes konseptet ytterligere ved å konkretisere hvordan If kan hjelpe kundene sine i hverdagen.
– Vi ønsker å skape et emosjonelt forhold til If og samtidig forklare enda tydeligere hva vårt kundeløfte «Ved din side» betyr. Mange kjøp gjennomføres basert på en oppfatning som sitter i ryggmargen, og dermed er det viktig å jobbe langsiktig med budskap og tillit, sier leder for Brand, Marketing and Communication i If, Sumit Malhotra i en pressemelding.
«If hjelper mye»-kampanjen er designet for å nå et bredt publikum, og for å konkret og kontinuerlig minne om verdien av If og viktigheten av å ha en god forsikring i ryggen.
– Kundeløftet vårt er basert på våre kjerneverdier, som er avgjørende for et konsistent og genuint kommunikasjonsarbeid over tid, både internt og eksternt, sier Malhotra.
Kampanjen er laget i samarbeid med Åkestam Holst, B-Reel Films og regissør Torbjörn Martin, Bold, BKRY, Flickorna Larsson og Carat, for å skape den rette kreative plattformen på tvers av budskap, lyd, bilde og medieplanlegging.
Kampanjen vil bli synlig på TV, i online video, på radio og utendørs, og vil også bli lansert i de andre nordiske landene.