Tommy Johansen i Veidekke tok imot prisen de vant i kategorien «bærekraftig HR».

Veidekke har forsøkt rekruttere jenter til bransjen - blir hedret med pris

– Det føles veldig godt.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

For å vinne i kategorien «bærekreaftig HR» under Magnet Awards må casene tydelig vise hvilke bærekraftige initiativ som er tatt, og få frem hvordan de aktivt jobber med bærekraft i employer branding.

I denne kategorien gikk sølvet til AF Gruppen med kamapanjen «Like mye verdt» og Gull til Veidekke med «Yrkesfag/fagarbeiderkampanje 2021».

Tommy Johansen i Veidekke var meget glad for å motta gull i kategorien.

– Det føles veldig godt, det var ikke ventet, men desto mer gledelig. Kampanjen har fokusert på å rekruttere jenter til bransjen, så det gjør det ekstra gledelig, for det er vanskelig, sier Johansen i en pressemelding.

Juryen sier følgende om Veidekkes kampanje:

«Å rekruttere unge jenter til bygg og anlegg er ingen enkel sak. Basert på relevant og god innsikt; både tall og fakta, men også holdninger og opplevde myter, ble en tydelig kampanjestrategi meislet ut og en konkret målsetting beskrevet. To målgrupper ble definert; de unge jentene og deres foreldre, og mediekanaler og uttak tilpasset deretter. Å velge et språk og look & feel tilpasset de to målgruppene, vitner om god kommunikasjon- og medieinnsikt. Signifikant forbedret kampanjeresultater viser en god evne til hele tiden å lære av tidligere aktiviteter og justere og forbedre både medievalg og uttak. Spesielt er juryen imponert over oppfølging av relevante KPIer og fokus på fakta og resultater. Ekstra gøy er det jo at i år var det rekord mange jenter som søkte seg til guttedominert yrkesfaglig utdanning, herunder bygg & anlegg. Et konkret bevis på at vel gjennomførte kampanjer nytter».

Vinner: bærekraftig HR

ValørSelskapKampanjenavn
GullVeidekkeYrkesfag/fagarbeiderkampanje 2021
SølvAF GruppenLike mye verdt

Powered by Labrador CMS