Findus legger om: Slik skal de få flere nordmenn til å kjøpe dypfryst mat
For mange mennesker er varemerker knyttet til minner, følelser og sammenhenger i hverdagen. Det vil Findus ta tak i i sin nye kommunikasjonsplattform «Smak for livet».
Findus er klar til å gjøre et skifte i sin markedsføring fra å fokusere på spesifikke produkter til det overordnede varemerket.
Det skriver de i en pressemelding.
Første trinn er en oppdatert kommunikasjonsplattform som fanger opp hvilke følelser og sammenhenger som Findus allerede er koblet til hos norske forbrukere.
– Med vår nye kommunikasjonsplattform vil vi befeste Findus som et selvsagt varemerke i nordmenns hverdag og skape et positivt bilde av den fryste kategorien i sin helhet, forklarer Henrik von Lowzow Cluster Marketing Director Nordics i Findus i pressemeldingen.
Hun sier at ved å fokusere på hverdagssituasjoner blir det også enklere for dem å tilføye bærekraftsrelaterte budskap som er relevante for forbrukerne deres.
– På den måten kan vi dessuten skape en langsiktighet i kommunikasjonen vår, forteller Lowzow.
Plattformen inneholder detaljerte så vel som karakteristiske verdier og budskap knyttet til Findus varemerke.
Disse komponentene veves sammen i positiv emosjonell storytelling, der forbrukerne får ta del i ulike familiers hverdagsliv og øyeblikk, som de fleste kan kjenne seg igjen i.
Innholdet i kommunikasjonsplattformen vil være synlig på TV, online, via PR og i forbrukeraktiveringer i butikk.
Kampanjen vil også omfatte samarbeid med influencere og andre partnerskap.