Camilla Kim Kielland, byråleder i Morgenstern, stråler av glede etter å ha sikret enda en seier.

Årets Gullfisken-vinner forventet ikke to seiere på rappen

Morgenstern for Finn.no hentet hjem gullet i år også. 

Publisert Sist oppdatert

(Kulturkirken Jakob, Oslo): I kveld var det duket for reklamebransjens store festkveld og prisutdeling «Gullfisken».

TV 2-seerne stemte på sine favorittreklamefilmer blant fjorårets tolv, og det var Morgenstern for Finn.no som nok en gang gikk til topps. 

Camilla Kim Kielland, byråleder i Morgenstern, delte sin overraskelse og glede etter å ha sikret Gullfisken for andre året på rad:

– Etter å ha vunnet Gullfisken i fjor, hadde jeg ikke forventet å stå her med en ny seier i år, sier hun.

Kielland innrømmer at hun inderlig håpet på seier i fjor, men i år var hun mer rasjonell i forventningene.

– Gleden og overraskelsen er enda større. Jeg er takknemlig for det fantastiske teamet i Finn, mine dedikerte kolleger i Morgenstern, og vårt samarbeid med mediebyrået Dentsu.

Morgenstern for Finn.no gikk seirende hjem i år også.

– Det er ekstra stas at hele produksjonen er signert Morgenstern.

På sensommeren i 2022 slapp FINN en kampanje med fire ærlige filmer som handlet om hvor pes det kan være med brukthandel, det være seg pruting, avtaler som ikke overholdes og merkelige misforståelser. 

Løsningen på problemet: «Fiks ferdig – meldingsfri handel», en funksjon som gjør det å kjøpe brukt veldig likt som det å kjøpe nytt. Du trykker på en knapp og får pakken rett i postkassen.

– Vi syns det er tøft av FINN å ville snakke om et av sine svake punkter. Også er det jo litt deilig og kunne signere med løsningen til slutt, fortalte kreatørene bak kampanjen, Anders Muurman Holm og Sebastian Prestø da kampanjen ble lansert.

Reklamefilmen er produsert av Morgenstern selv, med Muurman Holm og Prestø på regi. Filmen ble produsert av Yakob Dahl Changezi og  Martin Myhre, mens Camilla Kim Kielland og Mona Larsen var henholdsvis konsulent og prosjektleder.

Powered by Labrador CMS