
Inviterer til vårrengjøring av sosiale medier
Kun 27 prosent opplever at influensere har en positiv innvirkning på hverdagen.
I en tid der sosiale medier spiller en stadig større rolle i hverdagen, ønsker INSJ i samarbeid med Mental Helse å oppfordre følgere til å ta en «vårrengjøring» av sin digitale feed.
Det melder de i en pressemelding.
Ifølge en undersøkelse fra Mental Helse, opplever kun 27 prosent av unge at influensere har en positiv innvirkning på hverdagen. For å endre dette inviterer vi til en kampanje som oppfordrer alle til å ta et bevisst valg om hvem de følger.
Selfie med søppelbøtte
Den 16. mars inviteres alle INSJ-profiler til å dele en selfie med en søppelbøtte, med følgende budskap i bildeteksten: «Her er innholdet jeg akkurat avfulgte fordi det på påvirker meg negativt. Bli med på vårrengjøring av feeden!»
Gisle Agledahl, Bahare Viken og Isabelle Ringnes vil være de første som publiserer fra morgenen av, og Mental Helse og INSJ vil samtidig dele en informasjonspost.
– Vi vet at sosiale medier har en enorm innflytelse på hverdagen vår, spesielt blant unge. At så få opplever at influensere påvirker dem positivt er veldig leit. Det er jo så mange som lager bra innhold der ute, men algoritmene løfter som oftest frem det mest ekstreme. Med denne kampanjen vil vi oppfordre alle som bruker sosiale medier til å ta kontroll over feeden sin og bevisst velge å følge innhold som gir inspirasjon, kunnskap og nye ideer. Et enkelt grep for en sunnere digital hverdag, sier styremedlem Gisle Agledahl.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no