Jon Eivind Fornes er ny marketingsjef i BAMA Gruppen
Får ansvaret med å ivareta og utvikle BAMAs merkevare, og bidra til å øke forbruket av frukt og grønt.
– BAMA er det ledende selskapet innen frukt og grønt, og jeg gleder meg stort til å få arbeide med en sterk og tradisjonsrik merkevare som alle har et forhold til, sier Jon Eivind Fornes, i en pressemelding.
Og legger til at det er motiverende å jobbe for grønn vekst og økt forbruk av sunn, fersk og bærekraftig mat.
Han tiltrer rollen som ny marketingsjef i BAMA Gruppen, 20. mars.
Kan bruke alle sine egneskaper
Fornes har bakgrunn fra FMCG, media, retail og telecom, og har blant annet jobbet på merkevareleverandørsiden i Orkla, Ringnes og Tine. Han har også bakgrunn fra handelen, både som markedsdirektør i XXL og assisterende markedsdirektør i Coop Norge.
Som ansvarlig for markedsføring i BAMA Gruppen, vil han ivareta og utvikle BAMAs merkevarer og merkevarestrategier, og utarbeide langsiktige posisjoner i samarbeid med interne og eksterne partnere.
Fornes har en Executive Master of Management fra Handelshøyskolen BI innen markedsføring, kommunikasjon og ledelse, og kan skilte med lang og bred erfaring innen blant annet merkevarebygging, markedskampanjer, analyse, innsikt og digital markedsføring.
– Vi er stolte over å få med Jon på laget! Han er drivende dyktig leder innen marketing og merkevare, og kommer til å få ta i bruk alle sine kommersielle, strategiske og analytiske egenskaper hos oss, sier Pia Gulbrandsen, konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt i BAMA.
Inspirerende kommunikajson
Gulbrandsen forklarer at det aller viktigste framover blir å forstå forbrukerne, og sørge for at de går fra holdning til handling når det kommer til ønsket om å spise mer frukt og grønt.
– Vi har en lang tradisjon for å inspirere til en sunnere livsstil gjennom kommunikasjonen vår, og stort potensiale for videreutvikling. Jon er den perfekte kandidaten til å ta dette arbeidet videre, forteller hun.