Kine har byttet ut Clas Ohlson med Berg-Hansen
– Gleder meg til å jobbe med en sterk norsk merkevare.
Siden 2018 har Kine Dreyer jobbet for Clas Ohlson. Først som kommunikasjonsansvarlig for Norge og deretter som merkevaresjef for Clas Ohlson i markedene Norge, Sverige og Finland. Nå har turen gått videre til reiseselskapet Berg-Hansen.
– Jeg har hatt fire spennende år i Clas Ohlson med bratt læringskurve og ansvar for store prosjekter som re-brandingen av en over 100 år gammel svensk merkevare. Nå var tiden moden for å lære en ny bransje å kjenne, og jeg gleder meg til å jobbe med en sterk norsk merkevare denne gangen, som snart har 150 års jubileum, sier Dreyer til KOM24.
– En perfekt match
Nylig tiltrådte hun rollen som kommunikasjonssjef i reiseselskapet som de siste tre årene på rad har blitt kåret til det beste reiseselskapet i Norge innen jobbreise. Og selv om hun ikke var på utkikk etter en ny jobb, skulle det vise seg å bli en fulltreffer.
– Min erfaring er at spennende muligheter ofte dukker opp når du minst venter det. Berg-Hansen er en perfekt match for meg. De er genuint opptatt av å utvikle menneskene i selskapet, jobber strategisk med bærekraft og tenker alltid kunden først.
I Clas Ohlson har hun jobbet med initiativer som hjelper kunden til å ta mer miljøvennlig valg. Dette vil hun fortsette med i Berg-Hansen.
– Behovet for å reise vil ikke ta slutt med det første. I Berg-Hansen får jeg muligheten til å jobbe med hvordan vi skal bidra for å omstille reiselivs- og eventbransjen. Vi er involvert i innovative prosjekter, som utvikling av el-fly til kommersiell drift og lyntog mellom Oslo og Stockholm. De to prosjektene kan virkelig gjøre en forskjell!
Er i «honey moon»-perioden
Selv med lang erfaring er det en overgang fra Clas Ohlson til Berg-Hansen, og mange nye faguttrykk som skal læres.
– Flaks at teamet jeg er en del av har laget en Berg-Hansen-ordbok som alle nyansatte får. Den har reddet meg flere ganger allerede!
Som leder for kommunikasjonsavdelingen vil hun ha det overordnede ansvaret for all strategisk og operativ kommunikasjon, samt merkevarebygging.
– Det inkluderer også markedsføring i egne og betalte kanaler. Jeg har også det overordnede ansvaret for Berg-Hansens bærekraftstrategi som handler om hvordan vi skal være en bidragsyter på innovasjon og utvikling av mer miljøvennlige alternativer innenfor reiselivs- og eventbransjen.
Men førts skal hun bli kjent med bransjen og 400 kollegaer.
– Enn så lenge er jeg i «honey moon»-perioden så det er litt tidlig å kommentere på eventuelle utfordringer. Men jeg håper jo det er noen utfordringer å ta fatt på, det skaper både driv og engasjement og tar oss som selskap fremover.
For ordens skyld: KOM24 har en bedriftsavtale for reisevirksomhet med Berg-Hansen.