
Kamp om BDO-jobb: Gikk til topps blant 240 søkere
Kommunikasjonsrådgiver Simen Kjønnås Thorsen går fra Coop Norge til BDO etter å ha danket ut over 200 søkere på veien.
– BDO er offensive og et selskap i sterk vekst. De har bygd opp et stort, tverrfaglig MarKom-team, og det trigget meg veldig at selskapet ser stor verdi i å bruke kommunikasjon som et virkemiddel for å nå sine strategiske mål, sier Simen Kjønnås Thorsen.
Thorsen kommer fra jobben som kommunikasjonsrådgiver i Coop Norge, og før det var han i fem år en del av kommunikasjonsavdelingen til Nordea Norge. I BDO blir stillingstittelen hans kommunikasjonsrådgiver for Marked og Kommunikasjon.
BDO er et internasjonalt rådgivnings- og revisjonsselskap som tilbyr et bredt spekter av tjenester innen revisjon, bærekraft, digital sikkerhet, teknologi, jus, regnskap og lønn. I Norge har BDO rundt 2 300 ansatte fordelt på 50 kontorer, og en årlig omsetning på over 3,2 milliarder kroner.
– Jeg håper og tror at min skarpe penn og erfaring med innholdsproduksjon og pressearbeid kan bidra til å synliggjøre BDOs ledere og selskapets faglige ekspertise ytterligere, sier Thorsen.
Da BDO lyste ut stillingen i høst fikk avdelingen rekordstor pågang med hele 240 søknader.
– Responsen var overveldende og ga oss et skikkelig luksusproblem, men vi er overbevist om at vi landet på rett kandidat. Simen har lang erfaring med kommunikasjonsarbeid fra store selskaper, og gjorde en meget god figur i intervjuprosessen. Vi er overbevist om at han blir et godt tilskudd til gruppa, sier Synne Ekrem- Hansen, marked- og kommunikasjonsdirektør i BDO.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no