Revisjonsselskap fikk over 200 søkere på kom.rådgiverstilling
Opplever rekordpågang.
– Vi er utrolig glade for at så mange ønsker å jobbe hos oss. Antallet søkere var langt over all forventning – vi har aldri tidligere opplevd så stor interesse for en kommunikasjonsstilling, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Synne Ekrem-Hansen i BDO.
Hun tror at det uvanlig høye antallet søkere, hele 240, skyldes flere faktorer: et presset arbeidsmarked, BDOs posisjon som attraktiv arbeidsgiver og selskapets satsing på kommunikasjon som et viktig verktøy for merkevarebygging.
– Vårt kommunikasjonsarbeid blir lagt merke til, og vi har jobbet hardt for å styrke vår profil, forklarer hun.
BDO Norge har 2.300 ansatte og omsetter for 3,2 milliarder kroner i året. Selskapet har hatt jevn vekst de siste årene, noe som også har økt behovet for å styrke markeds- og kommunikasjonsavdelingen.
– BDO Norge satser virkelig på merkevarebygging og kommunikasjon, og har satt dette høyt på agendaen, legger Ekrem-Hansen til.
Markeds- og kommunikasjonsavdelingen i BDO består av 19 medarbeidere, og er en avdeling som har vokst mye de siste årene.
Den nye kommunikasjonsrådgiveren vil jobbe både med ekstern og intern kommunikasjon, og spille en viktig rolle i å øke kjennskapen og kunnskapen om BDO hos relevante målgrupper.
– Vi trenger en som er god på kommunikasjon og god til å løfte de gode historiene, og finne de gode historiene, ikke minst. Det er viktig at personen kan knytte kommunikasjonen opp til strategiske forretningsmål og bruke hele paletten av verktøy i kommunikasjonsfaget, sier hun.
Med 240 søkere ser BDO fram til muligheten til å velge blant mange kvalifiserte kandidater, selv om det blir en omfattende ansettelsesprosess.
– Dette er virkelig et luksusproblem, og vi er både takknemlige og glade for det, Ekrem-Hansen.
Hun mener at mange søker seg til in-house-stillinger som en tryggere løsning i dagens arbeidsmarked. Blant søkerne finner de kandidater med et bredt spekter av bakgrunn og kompetanse.
– Vi håper å ha den rette kandidaten på plass så raskt som mulig, men forstår at slike prosesser kan ta tid, avslutter hun.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no