Oskar Westerlin på Vixen Awards i vinter.

Da Oscar Westerlin begynte å reklamere for YT tok det helt av

– Det er veldig gøy å høre at Tine opplever en stor opptur etter all gratispromoteringen.

Publisert

– Det har vært en vanvittig økning i salget, egentlig fra før jul av i fjor og utover. Produksjonen og etterspørselen har økt langt over prognosen, og vi forsto ikke helt hva som skjedde. Det gjorde heller ikke prognoseavdelingen til Tine. Men etter hvert fikk vi tilbakemeldinger om at det foregikk noe på TikTok, der Oskar Westerlin skrøt veldig av produktene våre, forteller meierisjef for Tine Tana og Alta, Eirin Beate Utsi til iFinnmark.

Avisen skriver at Westerlin har delt tips om oppskrifter og ulike måter å få i seg YT-yoghurten på.

Det har ført til en økning i salget på 170 prosent.

I Finnmark gnir de seg i nevene og har ansatt flere folk for å ta seg av produksjonen og de lover flere smaker i tiden framover.

Det som er det spesielle her er at dette ikke er et betalt samarbeid, som influensere helst har. Men agenten til Westerlin ber Tine om å ta kontakt snarest.

– Det er veldig gøy å høre at Tine opplever en stor opptur etter all gratispromoteringen Oskar har gitt YT-produktene over lang tid nå. Det beviser at influencer marketing er en enestående kanal å bruke når man ønsker å nå ut til målgruppen. Vi har ikke tjent en krone på denne promoteringen så be Tine-sjefen ringe oss, så kan vi lage noe sammen,sier Westerlins manager, Vilde Darvik, til Nettavisen, som og har tatt tak i saken.

Powered by Labrador CMS