Byrå jakter daglig leder: – Vi er en gjeng som ikke vil synes for mye
– Det er spennende tider for oss.
– Vi er gode på jobben vi gjør, men vi har ikke tid og tålmodighet til å løfte blikket og jobbe med utviklingen av byrået som vi ønsker oss.
Det sier Lise Schelvan, daglig leder i Bureau, til KOM24.
Det snart fire år gamle byrået, som kaller seg for et kreativt konsulentselskap, skal ha ny byråleder.
Hverken behov, ønske eller lyst
Det var Maja Folgerø og Snorre Martinsen som sommeren 2020 stakk fra Pol og startet Bureau.
Vel ett år seinere ansatte de Lise Schelvan som ny daglig leder og partner i byrået.
Nå vil hun altså at noen andre skal ta over lederrollen.
– Vi føler at vi trenger en som har tiden og lysten til å være fjeset vårt utad. Vi er ikke en gjeng som har lyst til å synes så mye, sier hun.
Samtidig innser de at alle steder trenger et ansikt utad.
– Men ingen av oss har et behov og ønske og lyst til det, innser hun.
Byrået har i dag sju ansatte.
Schelvan sier at byrået har et støtt og godt fundament som det er i dag.
– Vi har drevet godt i noen år og klart å skaffe oss gode kunderelasjoner og fått gjøre mye fint, men vi vil videre og fortsette å utvikle oss, sier hun og legger til at det administrative er godt tatt vare, at de har bygd gode rutiner.
– Men ingen av oss har drevet noe før, så er i en evig læringsfase.
I 2023 hadde de 12,3 millioner kroner i inntekter og satt igjen med et driftsresultat på 399 000 kroner. Året viste tallene 10,5 millioner kroner i inntekter og 2,6 millioner kroner i pluss.
Schelvan sier de fortsatt leverer grønne tall.
– Kan bli skikkelig bra
– Vi merker jo at markedet ikke er så lett om dagen, men vi ser lyst på framtiden og med den prosessen vi er i og forhåpentligvis lander noe bra ut av den, så håper jeg at vi står rystet til å ta nye steg, sier hun.
Byrået har hentet inn ekstern hjelp for å få landet prosessen og hun sier tilbakemeldingen er at de har spennende navn på blokka.
– Det er spennende tider for oss. Det jo en big ask, alt vi ønsker oss. Men finner vi rett person kan det bli skikkelig bra, mener hun.
Selv kommer hun til å fortsette med det administrative og i prosjektlederrollen.
– Nå er utviklingsarbeidet fordelt utover de som har tid og kapasitet. Nå kan vi få inn noen som har tydeligere fokus på det, new biz og det som krever kapasitet utover det daglige, slutter hun.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no