Bleed har laget visuell profil for den nye eiendomsmeglerkjeden Belèven.
Bleed har laget visuell profil for den nye eiendomsmeglerkjeden Belèven.

– Helt på høyde med de mest eksklusive motehusene i Italia og Frankrike

Bleed står bak den visuelle kommunikasjonen til eksklusivt meglerhus.

Publisert

– Å få lage et visuelt konsept som fanger og uttrykker essensen i det å utfordre en bransje, har vært veldig spennende, sier seniordesigner Madeleine Skjelland Eriksen i Bleed i en pressemelding.

På Tjuvholmen har de profilerte meglerne Dag-Rune Kristiansen og Joacim Johansen etablert det nye, eksklusive meglerhuset Belèven. Bleed står bak visuell identitet, webdesign, strategisk kommunikasjon og lanseringskampanje.

– Identiteten skal løfte frem de kvalitetsbevisste menneskene i Belèven gjennom få og solide virkemidler, der typografi og komposisjon skaper et kontrollert og gjenkjennelig visuelt uttrykk i alle ledd, sier Eriksen.

Teamet bak Belèven har lang erfaring fra meglerbransjen, og har i mange år stått for flere av de største salgene på Tjuvholmen og Aker Brygge i Oslo.

Når de nå starter eget selskap for å utfordre måten eiendomsmegling blir gjort på i Norge, var det viktig for Bleed å forstå drivkraften og personligheten til folkene i selskapet, skriver de i pressemeldingen.

Bleed har laget visuell profil for den nye eiendomsmeglerkjeden Belèven.
Bleed har laget visuell profil for den nye eiendomsmeglerkjeden Belèven.

Dette for å kunne skape en identitet som uttrykker Belèvens underliggende fundament, samtidig som det visuelle oppleves som unikt og nyskapende innenfor segmentet.

Konseptet dreier seg rundt det rene og tydelige, og kommuniserer verdensvant selvtillit på en subtil måte, samtidig som det bevisst er skapt rom for å vise frem eiendommene som selges.

– Vi ville skape noe annerledes i en ellers så homogen og suboptimal bransje, hvor alle er like og alle kopierer hverandre, sier daglig leder i Belèven, Dag-Rune Kristiansen i pressemeldingen.

– Etter en fantastisk spennende, inkluderende og berikende prosess med Bleed, står vi nå med en merkevare og identitet vi føler er helt på høyde med de mest eksklusive motehusene i Italia og Frankrike. Totalt annerledes enn våre konkurrenter, både nasjonalt og internasjonalt. Vi er utrolige fornøyde og stolte over resultatet, sier Kristiansen.

– Disse folkene har klokkertro på det de holder på med, og det å skape en identitet som sikrer at merkevaren Beléven kommuniserer helhetlig på alle flater har vært inspirerende, sier daglig leder i Bleed, Christoffer Nøkleby.

Powered by Labrador CMS