Internasjonal filmskaper melder overgang til Deadline
Deadline Day i Deadline: Film – og kommunikasjonsselskapet Deadline bekrefter at de har fullført forhandlingene, og at signeringen av den dansk-tyske filmskaperen Ben Hartenstein er et faktum.
Denne artikkelen er over to år gammel.
31. januar er tradisjonelt sett Deadline day innen fotballen og er kjent for å være en dag hvor de villeste overgangene kan skje og stort sett alltid er Harry Redknapp involvert på en eller annen måte.
Om han har vært det i dette tilfelle har ikke KOM24 fått bekreftet fra sine kilder, men film – og kommunikasjonsselskapet Deadline bekrefter overfor KOM24 at Hartenstein har signert en langtidskontrakt med Deadline etter han besto covid-testen og mottok arbeidstillatelse i Norge.
Hartenstein tilslutter seg Deadline`s team i Bodø umiddelbart.
Det skal ikke være snakk om noen overgangssum.
Han kommer til selskapet etter 20 sesonger som internasjonal filmskaper, hvor han blant annet har produsert kampanjer for merker som VW, Lidl, WASA, LG mobiltelefoner, Nivea og mange flere.
– Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med at vi har klart å få denne avtalen gjennomført, sier Katrine Mevatne, manager for Deadline Bodø.
Hun sier at de tror han har alt som trengs for å passe inn i Deadlines måte å kommunisere på, og at han har masse å tilføre Nord-Norge.
– Han er sulten på suksess og vet at man må kjempe for å få det man vil, både fysisk og mentalt, sier Mevatne.
Ben Hartenstein har så langt i sin karriere produsert over 250 kampanjer for store og små selskaper rundt om i verden. Nå skal han fange oppmerksomheten til nordlendingene.
Nord-Norge er hittil ukjent terreng for filmskaperen, men han er godt fornøyd med å ha kapret en plass i Deadline.
– Det er nytt for meg å jobbe så lokalt, og når jeg først skal gjøre det, ønsker jeg gjøre det med de beste i gamet, forteller Hartenstein engasjert.
Hans styrke er å se hvordan god markedsføring kan endre forbrukernes atferd.