Benedicte Kjøde ansatt som kundedirektør i Merkle
Dentsu-byrået Merkle har ansatt Benedicte Kjøde som ny kundedirektør. Hun kommer fra en stilling som avdelingsleder i søsterbyrået Carat.
Merkle er et kundeopplevelsesbyrå (CXM) og en del av dentsu. Nå har de sikret seg Benedicte Kjøde som ny kundedirektør.
– Vi er veldig fornøyde med veksten de siste årene og har samtidig sett et behov for sterkere strategisk kundeledelse. Det å lede kundeleveranser og oppdrag innen CX er komplekst og utfordrende og krever en bred kompetanse og forståelse. Vi er derfor utrolig glade for å få en så kompetent leder og fagperson som Benedicte med på laget, sier byråleder Michael Legendre i en pressemelding.
Kjøde har de siste ti årene jobbet i søsterselskapet Carat. De seneste syv årene som avdelingsleder og storkundeansvarlig.
Hun har også erfaring som markedssjef i Eniro og Marketing manager i Telia/Netcom.
– Merkle imponerer på mange områder. De har et sterkt og mangfoldig fagmiljø på tvers av strategi, teknologi, commerce og design. Selskapet består av en utrolig dedikert og inspirerende gjeng, som brenner for å skape resultater for kundene våre! I tillegg er en av verdiene i Merkle å ha det gøy på jobb, det skaper positiv energi og driv i hverdagen, sier Benedicte Kjøde.
Kjøde blir det siste tilskuddet i Merkle. De siste to årene har flere seniorprofiler meldt overgang til dentsu-byået. Pål Machulla gikk inn i rollen som Experience Director og kom fra DNB. Birgitte Flåten er ansatt som Consulting Director og kom fra Capgemini Invent.