Linn Mevold går tilbake til byrålivet etter to år som kommunikasjonssjef i BOB i Bergen.

Etter to år som kommunikasjonssjef gir Linn seg for å bli sjef i innholdsbyrå

Går fra BOB til Apriil i juni.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Dette var en utfordring som journalisten i meg ikke kunne si nei til.

Det sier Linn Mevold til KOM24. Hun har nå sagt opp jobben sin som kommunikasjonssjef i BOB, Vestlandets største boligbyggelag, for å bli byråleder i Apriil-gruppens nye innholdssatsing, som del av det som i dag er Apriil Story.

Brenner for godt innhold

– Det var en veldig spennende mulighet, og jeg som har jobbet ti år som journalist i redaksjon og brenner for godt innhold og ser og som kunde hvor viktig det er å ha gode folk som formidler det som skjer, det er kjempeviktig, sier hun.

– Det å få muligheten til å bygge opp et innholdsbyrå som skal ha fokus på de gode sakene og hjelpe små og større bedrifter, jeg kunne ikke si nei, sier hun.

Det er bare to år siden hun begynte i stillingen som kommunikasjonssjef hos BOB, etter å ha vært tre år i det som da het NOR PR, i dag Apriil PR. Mevold sier hun ble kontaktet om den nye stillingen.

– Jeg har hatt det utrolig kjekt, det er en veldig spennende arbeidsgiver der det skjer masse. BOB er en av Norges ledende byutviklere og jeg hadde ikke sluttet om jeg ikke fikk denne muligheten, sier hun.

BOB har gjennom 80 år bygd mer enn 20 000 boliger og har nå over 70 000 medlemmer. Mevold sier at en i den jobben stadig må jobbe med å formidle hva BOB driver med og hva en har fått til.

Mulighet for å påvirke

– Det er et arbeid som aldri tar slutt. Vi gjør og mer enn å bygge, vi drifter og forvalter boliger. Vi har både håndverkere og næringsmeglere, det er en stor bredde i det vi driver med, sier hun.

Hun ble oppfordret til å søke da hun fikk jobben i 2019 og sier tiden i selskapet har stått til forventningene.

– Det er interessant for en kommunikasjonsleder å jobbe for en virksomhet som påvirker så mye om hvordan det ser ut rundt oss i Bergen og Vestland, sier hun.

Mevold startet karrieren sin i NRK som 20-åring og hun var der i ti år før hun ble kommunikasjonssjef i Sjømannskirken. Etter åtte år der gikk hun over til NOR PR hvor hun og ble partner.

40 virksomheter på tre år

– Jeg fant ut at jeg hadde jobbet for 40 ulike virksomheter på de tre årene. Det var interessant å se det behovet jeg og ser nå som kommende byråleder. Potensialet og markedet er der, men man trenger gode historiefortellere. En bedrift kan være sitt eget mediehus i dag, men man trenger godt innhold for å sende nyhetsbrev, ha innhold på nettsider og man må ha noe fornuftig å dele på sosiale medier, sier hun.

Nøyaktig hvordan hennes nye byrå skal bli organisert, er ikke klart enda. Men hun starter 1. juni med historiefortellerne fra det som i dag er Apriil Story.

– Dette er dyktige tidligere journalister som er spesialister på å finne og formidle saker og historier. Ved hjelp av resten av byråfellesskapet Apriil kan vi bidra med å finne riktige kanaler og spre sakene også.

– Så jeg er interessert i å komme i kontakt med gode historiefortellere, sier hun.

BOB har akkurat begynt prosessen med å finne Mevolds etterfølger. Søknadsfristen er rett over påske.

Powered by Labrador CMS