Bertel O. Steen og Stellantis har valgt Publicis Kitchen som sitt nye reklamebyrå
Bertel O. Steen samler åtte bilmerker hos Publicis.
Bertel O. Steen og Stellantis har valgt Publicis Kitchen som sitt nye reklamebyrå.
Bertel O. Steen har fra før media gjennom Publicis Starcom.
Julegaven som ble levert bitte lille julaften, inneholder Stellantis merkene Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Opel, og Peugeot.
– Vi er veldig stolte over at Publicis Kitchen vinner Stellantis sin tillit. Vi gleder oss til å bidra til vekst og salg på kort sikt, og til å utvikle hele åtte kjente og store merkevarer over tid, sier Odd Rune Farsund, byråleder i Publicis Kitchen, i en pressemelding.
Tøft marked
Markedsdirektør Stine Hellem og teamet hennes, vekta byråets kapasitet, og prosjektledelse med struktur og evne til å ivareta og håndtere mange parallelle oppgaver på tvers av flere merker og målgrupper.
– Etter en konkurranse i høst med mange sterke byråer gleder vi oss til å starte opp samarbeidet med Publicis Kitchen. I dagens tøffe marked er vi overbevist om at Publicis Kitchen er det rette byrået for å bygge åtte differensierte og sterke merkevarer sammen med oss i Stellantis. I tillegg blir det spennende å se hvilken effekt vi sammen klarer å få ut av Power of One, sier Hellem.
– Vi synes det er ekstra fint at Stellantis, som oss, vektlegger struktur og god prosjektledelse. Det er gjerne ikke god prosjektledelse som vinner pitchen, men det er nok ofte mangel på det som gjør at byråer taper kunden, sier Karoline Nybakk, Director Operations
Bred portefølje
– Etter en i overkant spennende høst er vi endelig klare for å skru på tenningen og komme i gang. Med en portefølje som skal treffe alle deler av både personbil- og varebilmarkedet er det nok av spennende oppgaver å ta tak i. Heldigvis har vi et bredt og bunnsolid team som står klare, dette gleder vi oss til, sier Håvar Sesseng, rådgiver i Publicis Kitchen.
Teamet i Pubicis Kitchen kommer til å jobbe i tospann med kollegaene i Publicis Starcom.
– Vi har en lang relasjon og et tett samarbeid med Bertel O. Steen på mediebyråsiden, og det å nå få et større ansvar for helheten på Stellantis-merkene er en fjær i hatten. Dette åpner for en rekke muligheter i samarbeidet, både når det gjelder å skape bedre løsninger og jobbe smartere, sier Peder Mittet som er leder for Publicis i Norge og fortsetter:
– Vi ser at stadig flere kunder søker helhetlige løsninger slik vi har rigget oss for med Power of One, og det er stas å kunne regne Stellantis sine åtte bilmerker blant dem.