Kontrakt verdt mange hundre millioner kroner: EssenceMediacom er Norsk Tippings nye mediebyrå
Jubelbrøl da kontrakten ble sikret.
– Norsk Tipping har vært på vår ønskeliste i mange år, så det var et stort jubelbrøl i byrået da «telefonen fra Hamar» kom, sier byråleder Britt Skjeppestad i EssenceMediacom etter at det ble kjent at de er Norsk Tippings nye mediebyrå.
Samme dag ble det kjent at Merkle er Norsk Tippings nye strategiske samarbeidspartner innenfor områdene markedsføringsteknologi, kundereiser og e-handel.
Mediebyrådelen var det altså EssenceMediacom som sikret seg.
De skriver i pressemeldingen at de fikk full score på alle kvalitetsparametere, kompetanse og erfaring, samt samarbeidsmodell.
– Dette gleder vi oss til! Vi har allerede vært på Hamar og fått en omfattende introduksjon rundt Norsk Tippings samfunnsoppdrag, deres strategier og mål. Vi har møtt skikkelig mange flinke, fine folk som vi gleder oss til å jobbe sammen med, sier Camilla Guse Stenshorne, som er kundeansvarlig for Norsk Tipping i EssenceMediacom i pressemeldingen.
Avtalen innebærer at EssenceMediacom skal levere mediebyråtjenester som inkluderer strategisk rådgivning, medieplanlegging, mediekjøp, medieovervåking, optimalisering, rapportering, forhandlinger, effekt- og trendanalyser, samt fokus på ressurs- og kostnadseffektivitet.
Kontrakten er på to år med to opsjoner på ett år hver. Anskaffelsen er estimert til mellom 450 og 500 millioner kroner over en periode på fire år.
– EssenceMediacom svarer meget godt på samtlige krav til kompetanse og erfaring, og beviser at de har meget god erfaring med helhetlig og strategisk kommunikasjonsrådgivning. De har i tillegg relevant og god erfaring innen medieoperasjoner, analyse, data og datahåndtering. Byrået fremstår som engasjert målrettet og med meget god kunnskap om sine fagområder. I tillegg har vi møtt et svært erfarent team med mye energi, godt humør og ikke minst god kontroll, sier Kristin Røe, som er leder for kommunikasjon i Norsk Tipping, i pressemeldingen.
Dette er den andre store kontrakten EssenceMediacom vinner på kort tid. På julaften sikret de seg en viktig avtale med Forsvaret.