imove banner seg vei på det norske markedet
Deretter skal bilabonnementstjenesten erobre det europeiske markedet.
Denne artikkelen er over to år gammel.
&#%! smeller det til, når imove kommer med sin nye kampanje. Og med et realt banneord skal bilabonnementstjenesten nå erobre det europeiske markedet, der Norge er først ut.
–Vi ønsket å få fram hvor &#%! det er å eie bil, og hvor enkelt det er å abonnere på bil via imove, sier kreatørduoen fra JCP PRAD, Helge Svendsen og Øivind Kristiansen, i en pressemelding søndag.
To naboer, to ulike valg
Bilabonnementstjenesten imove lanserer ny kampanje og kommunikasjonskonsept for det internasjonale markedet, altså signert PR- og reklamebyrået JCP PRAD.
I et episodisk reklameunivers møter vi to personer som har nokså like liv, men der den ene har tatt et annet valg på bilfronten enn den andre. Vi møter en nabo som for hver episode bli mer og mer frustrert over naboens imove-avtale, og lirer av seg et realt &#%!, i frustrasjon.
– Det å ha bil er en utømmelig kilde for frustrasjoner, kjedelige dekkskift, dyre reparasjoner og kontroller. Dette er et universelt anliggende og vi er overbeviste om at denne kampanjen vil fungere like godt internasjonalt som i Norge, sier kreatørduoen bak.
– En uslåelig kombinasjon
imove er en norsk teknologibedrift som allerede er til stede i flere europeiske markeder, og dette er bare begynnelsen. JCP PRAD vant den internasjonale pitchen om kontoen våren 2021 og første kampanje går bredt ut i kanaler som TV, sosiale medier og i de største digitale mediene.
–Det har både vært gøy å krevende å lage en kommunikasjonsplattform som også skal fungere utenfor Norges grenser, forteller byråleder i JCP PRAD, Lars Eia Kirkholm. Folkene i imove er en gjeng som ikke er redd for å forsøke nye ting og som har turt å stikke seg ut i en mer eller mindre generisk bilbransje, sier Lars. Da blir det både morsomt og modig, en uslåelig kombinasjon, avslutter Lars Eia Kirkholm.
Filmene er produsert av Wemake, med Nic & Sune på regi.