Helene Skeie Østhus blir ny daglig leder i PYX
Bjarne Laastad henter inn Helene Skeie Østhus fra Kirkens Bymisjon som ny daglig leder og senior kommunikasjonsrådgiver i PYX.
Det melder byrået i en pressemelding.
– Dette er jo en drømmejobb! Som kommunikasjonsnerd har jeg fulgt PYX siden etableringen, og jeg har også fått sittet på andre siden av bordet som kunde. Dette er utrolig dyktige folk som kan faget sitt, og kundeporteføljen er veldig spennende. Da det tikket inn en melding fra Bjarne om å ta en kaffe på Totalen, håpte jeg at det kanskje kunne føre til en jobbmulighet, sier Østhus som er fra Kopervik, men bor på Vea.
Helene Skeie Østhus har en Bachelorgrad i Markedsføring fra Stavanger og en Master i Organisasjonskommunikasjon og omdømmeledelse fra Manchester. I tillegg har hun studert interkulturell kommunikasjon.
Hun har yrkeserfaring fra TV-aksjonen og flere år i Kirkens Bymisjon, der hun har vært både seksjonsleder og Næringslivs- og kommunikasjonsansvarlig.
Byråeier og senior kommunikasjonsrådgiver Bjarne Laastad sier i pressemeldingen at han er strålende fornøyd med å få ny sjef med solid kommunikasjonsfaglig kompetanse.
– Dette er et ledd i strategiarbeidet vårt, og vi har vært ute etter en daglig leder som kan være enda mer tilstede i driften. Jeg bor fortsatt i Bergen, og ønsker å bruke enda mer av tiden min på kundene våre. Da er jeg så utrolig heldig at jeg kan få velge hvem jeg skal ha som sjef!, sier han og forteller at de har vært på jakt etter en person med solid ledererfaring, og som i tillegg vil være en nyttig ressurs for nåværende og potensielle kunder.
– I så måte er Helene en skikkelig innertier, sier Laastad.
Han sier hun kommer inn med tung faglig tyngde innen strategisk kommunikasjon og omdømmebygging, påvirkning- og nettverksarbeid.
– Selv om hun nå blir daglig leder i PYX, vil hun bruke brorparten av tiden sin på strategisk og operativt kommunikasjonsarbeid sammen med kundene våre, sier Laastad.
– Å få muligheten til å kombinere ledelse med å jobbe i dybden av kommunikasjonsfaget passer meg utmerket. Jeg gleder meg til alt fra å sitte rundt bordet med kundene og legge strategiske planer til å holde kurs og foredrag om intern kommunikasjon. Årene i ideell sektor har gitt meg perspektiver jeg tror kan være nyttige for PYX sine kunder. Strategisk kommunikasjon vil være en avgjørende del av den bærekraftige omstillingen og samfunnsansvaret som kreves av alle bransjer for å nå FNs bærekraftsmål. Her håper jeg å kunne bidra spesielt med min kompetanse og erfaring, sier Østhus
Østhus tiltrer mandag 3. februar.
I tillegg til Østhus og Laastad består PYX av senior digitalmarkedsfører og filmskaper Mustafa Battal, senior designer Tina Davison digitalmarkedsfører og innholdsskaper Emma Wade og digitalmarkedsfører og økonomiansvarlig Susanne Grutle (for tiden er i permisjon).
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no