Bleed har hjulpet BKK-konsernet med å lage en strømutfordrer
– Voltes verdiforslag og merkevareuttrykk vitner om en aktør som sikter på bransjelederskap.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Det finnes få ting i verden som er kjedeligere enn strøm til bedrifter. For oss som vil gjøre noe annerledes i dette markedet var det viktig for hele teamet i Volte at både «looks» og «feels» stemmer overenes med funksjonalitet. Bleed forstod dette med en gang og resultatet av arbeidet er vi veldig stolte av, sier Morten Ansteensen, Product Manager i Volte i en pressemelding.
Volte er en ny utfordrer i bedriftsmarkedet for strøm. Bak det hele står et innovasjonsteam fra BKK-konsernet, i tett samarbeid med Bleed og Avo Consulting.
Designere og forretningsutviklere fra Bleed og Avo Consulting har vært en del av det tverrfaglige utviklingsteamet siden selskapet var på idéstadiet. I tillegg har Bleed designet Voltes nye visuelle identitet og webside.
Det visuelle konseptet søker å utfordre den tradisjonelle, konforme estetikken som preger strømmarkedet for bedrifter.
– Vi ønsket ikke å lage en fast, begrenset identitet. Vi ville å skape noe enkelt, men likevel lekent. Målet var å gi følelsen av noe tilgjengelig, allsidig og universelt, sier seniordesigner i Bleed, Jana Papiernikova i samme melding.
Ferdig identitetsdesign og nettside ble lansert nå i september.
– Det er gøy å jobbe med kunder som har både mandat og evne til å skape skape noe nytt. Voltes verdiforslag og merkevareuttrykk vitner om en aktør som sikter på bransjelederskap. Vi er takknemlige for å få være designpartner på veien dit, sier partner og daglig leder, Christoffer Nøkleby.