Fete Typer avbrøt ferien: – Vi hadde for mange prosjekter som ikke kunne ligge på vent
Byråleder Mette Brekke Hansen skjønte raskt at de måtte ha en ny løsning på ferieplanen i år.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Det var oppstart av mange prosjekter i våres, og etter en liten pause i sommerukene innså jeg at vi måtte endre ferieplanen, sier Brekke Hansen til KOM24.
Byrået som har bred kompetanse innen kommunikasjon, design og digital utvikling, fikk i slutten av juni oppdraget med å videreutvikle merkevaren og den visuelle identiteten til Blå Kors.
– Det blir en spennende oppgave å kunne bidra til å utvikle merkevaren og utvide kjennskap og kunnskap til hva Blå Kors gjør. Vi har virkelig fått øynene opp for viktigheten av det arbeidet de gjør, ikke bare for mennesker som sliter med avhengighet og rus, men for alle rundt dem også, sa Brekke-Hansen da oppdraget var i boks.
Innsiktsfasen ble gjennomført før sommeren og designutviklingen starter opp etter ferien.
– Blå Kors har gjort et formidabelt grunnarbeid, og nå gleder vi oss til å utvikle et visuelt språk for de og bidra til å bygge merkevaren.
Mot normalt har Fete Typer hatt folk på jobb gjennom hele sommeren i år.
– Riksantikvaren planlegger å lansere sin klimastrategi rapport på Arendalsuka i august, og vi har designet den nå i juli. NTB er en av våre største kunder og vi jobber året rundt med spennende design- og utviklingsoppgaver for å bidra til å lage brukervennlige plattformer for alle redaksjonelle miljøer, og andre kommunikasjonsmiljøer. Dette er noen av de prosjektene som ikke har kunnet ligge på vent gjennom sommeren.
Heller ikke merkevareprosjektet for EDR Medeso hadde mulighet til å ta ferie.
– Dette er et omfattende merkevareprosjekt og her var det heller ikke helt stopp i juli, men vi klør i fingrene etter å fortsette arbeidet for fullt når både vi og kunden er tilbake fra ferie.
Merkeposisjon, merkearkitektur, og merkeidentitet skal utvikles og ferdigstilles i løpet av de neste månedene.