Bold styrker laget – har valgt en blanding av nyutdannede og erfarne
Bold Scandinavia ansetter fire nye: – Avgjørende for å lykkes, sier CEO Tine Moe Løvberg.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– De sterkeste merkevareopplevelsene springer ut fra en tydelig konseptuell idé, som danner grunnlaget for merkevares identitet og uttrykk. Kompetansen vi nå har fått på laget er avgjørende for å lykkes med å utvikle holistiske merkevarer som skiller seg ut, sier CEO i Bold, Tine Moe Løvberg i en pressemelding.
Den siste rekrutteringen teller fire nye ansettelser, og består av to unge talenter, så vel som en erfaren prosjektleder og senior designer.
– Litt som en drøm
– Jeg har fulgt Bold fra starten og ser veldig fram til å jobbe med denne dyktige og fine gjengen. De er ledende på design og har også et godt nettverk i NoA, som gir de bredden og styrken til å levere topp kvalitet. Det er inspirerende!, sier Elisabeth Hilde.
Hun kommer fra Bleed og trer inn som Account Manager, og har de senere årene jobbet som prosjektleder i SMFB og Bleed der hun har ledet både prosjekter for kunder som Intersport, Obs, Universitetet i Oslo og Historisk Museum. Hilde har utdannelse innen prosjektledelse fra Handelshøyskolen BI, og er i tillegg utdannet fotograf og har flere års erfaring.
Inn på designsiden har Bold hentet Vanja Andersen som er nyutdannet designer. Hun har studert ved Falmouth University i England og har erfaring fra Metric, og har skilt seg ut i mengden med sine ferdigheter innen motion og identitetsutvikling.
– Jeg har lenge sett opp til Bold og beundret arbeidet deres, så det at jeg er her i dag er litt som en drøm, uansett hvor klisjé det måtte virke, sier hun i samme melding.
Et godt øye til design i Norge
Matthes Alpheis har funnet veien fra Tyskland hvor han er utdannet innen samfunns- og økonomikommunikasjon, og har jobbet som kulturmanager i over ti år. Alpheis er et unikt tilskudd til bredden i Bold med sin bakgrunn vil styrke den strategiske rådgiversiden i byrået.
– I min tid som dramaturg i Berlins kulturscene var jeg opptatt av å kombinere førsteklasses kunstnerisk performance med opplevelser av nærhet og resonans, sier Alpheis.
Bold har også knyttet til seg senior designer Lars Bjørnstad. En allsidig og systematisk senior brand designer med over 15 års erfaring med utvikling av merkevarer. Bjørnstad har jobbet både i Norge og Danmark for de mest etablerte merkevarebyråene, blant annet Kontrapunkt, E-types og Re-public. På kundelisten hans står det små og store selskaper og kulturelle institusjoner.
– Mens jeg jobbet i København har jeg hele tiden hatt et godt øye til design i Norge og spesielt Bold. Derfor er det utrolig spennende å endelig få være en del av det og å få jobbe med så dyktige og inspirerende mennesker.