Bleed har hjulpet start-up med ny visuell identitet
– Bleed har visualisert visjonen vår bedre enn vi hadde turt å drømme om på et begrenset oppstarts-budsjett.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Mycela, Norges første produsent av 100 produsent nedbrytbart biomateriale fra sopp og lokalt avfall, har fått ny visuell identitet og nettside. Bak den nye identiteten og nettsiden står byrået Bleed.
Det opplyser byrået om i en pressemelding.
– Bleed har visualisert visjonen vår bedre enn vi hadde turt å drømme om på et begrenset oppstarts-budsjett. De har også vært en god sparringspartner helt fra idéfasen til ferdigstilling. Vi har nå fått en identitet og nettside som veldig elegant uttrykker skjæringspunktet biologi, design og natur, som vi kan være stolte av, sier Reneé Isabel Bakkemo, Founder og CEO i Mycela i meldingen.
Med den nye visuelle identiteten ønsket Mycela å treffe målgruppen med et estetisk, innovativt og lekent visuelt språk, kombinert med soppens vakre og organiske formspråk, som har vært viktige elementer å få frem.
– Det har vært spennende å utforske komposteringsprosessen av mycelium-materialet og skape en visuell identitet som spiller rundt den. Livssyklusen til materialet er sirkulært - derfor ble prosessen rundt kretsløpet og kompostering også hovedideen for det visuelle språket, sier senior designer i Bleed, Jana Papiernikova i meldingen.