Bold fikk jobben med å hjelpe landets største hytteprodusent med merkevaren
FH Gruppen tar grep om egen merkevare og bytter navn til Faun.
Denne artikkelen er over to år gammel.
– Nå skal vi bygge en enda sterkere merkevare som rigger oss for ytterlig vekst, sier Thomas Riise, markedssjef i Faun Gruppen i en pressemelding.
FH Gruppen har gjennom 15 år etablert seg som en utvikler av fritidsboliger.
De står bak Familiehytta, Nordlyshytter, Leve Hytter, Leve Leiligheter, Telemarkhytter og Øverbygg og utvikler skreddersydde hyttekonsepter.
– Vi er et house of brands med de sterkeste merkevarene i fritidsboligmarkedet. Det er gjort og gjøres en bunnsolid jobb i våre hytteselskaper, men det var behov for å gjøre noe med konsernet sin identitet. Med nytt navn og ny identitet bygger vi et enda sterkere lag internt og ønsker å fremheve rollen vår som tilrettelegger og felt- og tomteekspert overfor grunneierne, sier Riise i pressemeldingen.
Det er design- og merkevarebyrået Bold Scandinavia som har fått oppdraget med å videreutvikle merkevaren gjennom strategi, nytt navn og visuell identitet.
– Vi har hatt fokus på å tydeliggjøre morselskapets rolle som skal favne over alle de ulike hyttekonseptene - som en trygg, solid aktør i markedet, sier Johanna Lundborg, rådgiver i Bold.