
Schibsted Media og Hjem.no inngår avtale om boligannonser
Schibsted Media og boligmarkedsplassen Hjem.no har inngått et samarbeid som gjør at boligannonser fra Schibsteds aviser kan vises på Hjem.no.
Hjem.no ble lansert i april 2024 og beskrives som en ny aktør i boligmarkedet.
Nå inngår selskapet et samarbeid med Schibsted Media for å styrke tilbudet til eiendomsmeglere og boligselgere.
– Schibsteds aviser har alltid hatt en sterk posisjon på boligannonser og boligstoff, og skal trappe opp sin satsing ytterligere. Avtalen vi nå inngår gjør at vi kan tilby et enda mer attraktivt totaltilbud i markedet, sier administrerende direktør i Hjem.no, Veslemøy Tvedt Fredriksen, i pressemeldingen.
Konserndirektør for annonse og brukerbetaling i Schibsted Media, Per Håkon Fasting, viser til at boligannonser er etterspurt innhold hos Schibsteds brukere.
– Boligstoff og boligannonser er populært blant våre brukere, og vi er glade for å ha fått på plass et samarbeid med en markedsplass som både ser bra ut og som bruker moderne teknologi med nyutviklede tjenester, sier Fasting.
Schibsted Media opplyser at de samtidig lanserer nye boligsider og annonseprodukter under navnet SIKT. Ifølge Fasting skal disse bidra til bedre innsikt og mer presis målretting av boligannonser.
Hjem.no melder at de også arbeider med nye tjenester som skal testes og lanseres i nær fremtid. Samarbeidet med Schibsted Media skal tre i kraft i løpet av mars.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no