Dansk SEO-byrå med store ambisjoner for det norske markedet
I Danmark opplevde byrået en sterk vekst i løpet av sine første fire år. I Norge har byrået troen på enda raskere og sterkere vekst.
Denne artikkelen er over to år gammel.
I august i år flyttet SEO-byrået Bonzer inn i Epicenter i Oslo med sine tre ansatte, som etter oppstart har rukket å bli fire ansatte. Mandag utvides flokken ytterligere med enda en SEO-ekspert i den norske avdelingen, som også skal jobbe tett med teamet i Danmark og Sverige.
– Akkurat som på det danske markedet, jobber vi også for å bli markedsledere i Norge. Ettersom vårt danske team har vokst fra 2 til 45 ansatte på bare fire år, har vi troen på at vi har fått erfaring nok til å oppnå det samme, men på enda kortere tid i Norge, sier innholdsspesialist Linnea Vasstrand Nordås, til KOM24.
Byråets norske avdeling består av Mari Vestbø, Martin Nordli-Mathisen, Maren Høydal-Sagedahl og Linnea Vasstrand Nordås. Mandag blir Aslak Rahaman Alhassan en del av Bonzer-gjengen.
– Vi gleder oss utrolig til å utvide teamet enda en gang og synes det er gøy å se veksten fra en til fem ansatte i Norge på bare tre måneder. Vi er stadig på utkikk etter norske SEO-eksperter til teamet og ser frem til å vokse enda mer i fremtiden.
Tilpasser seg bedriften
Bonzer ble startet av danske Ulrich Svarrer i 2017, og fire år senere er selskapet kjent som et av de største SEO-byråene i Danmark og består nå av rundt 60 SEO-eksperter på tvers av Norge, Sverige og Danmark.
– Å utvide til Norge er noe som lenge har vært i planene. Kvantitative analyser forteller oss at det norske markedet er sammenlignbart med Danmark. Samtidig er det tydelig at nordmenn har store profesjonelle ambisjoner, spesielt med et voksende tech-miljø - og vi stortrives i et ambisiøst miljø, sier Svarrer.
Bonzer er et rent SEO-byrå og tilbyr SEO-tjenester til alle bedrifter og virksomheter som ønsker å øke sin synlighet på nett.
– Vi har kunder i en rekke ulike bransjer. Alle våre kunder har ulike organisasjonsstrukturer og forskjellige inhouse ressurser. Derfor sørger vi for å tilpasse oss deres bedrift på best mulig vis og bruker tiden vår hvor det har størst verdi. Dette resulterer i at vi jobber konsulterende og/eller eksekvere arbeidet selv, og her jobber vi med alt fra det tekniske på siden til innhold, forteller Vasstrand Nordås.
Norge ligger et godt stykke bak
Hun forklarer at de pleier å dele inn SEO i tre deler, derav teknisk SEO, innhold og lenkebygging.
– For å kunne oppnå suksess med SEO må du være flink på alle områdene, og dette er en kunnskap få enkeltpersoner sitter på. Derfor består Bonzer av nesten 60 SEO-eksperter som hver og en har sin ekspertise. Vi samarbeider på tvers av de ulike markedene for å dele kunnskap, og derfor kan vi skape SEO-strategier som gir gode resultater for kundene våre.
Bonzer har kontor i København og Stockholm, og ser at det er forskjeller på SEO-markedene i de ulike landene. Vasstrand Nordås mener Norge ligger et godt stykke bak Danmark og Sverige, men at dette gjør det norske markedet desto mer interessant og spennende.
– Vi ser at det er mangel på fokus på SEO i mange norske bedrifter, og dette fører til at bedriftene går glipp av store menger med potensiell verdi. Likevel ser vi en økning i etterspørsel av SEO i Norge, og nettopp denne etterspørselen ønsker vi å møte og øke kvaliteten på, samt hvordan virksomheter kan bruke SEO som et grunnlag i deres overordnede markedsføringsstrategi.