Mads Hansen medeier i nytt profil- og innholdsbyrå
Sammen med tidligere VG-ansatte og komikermiljøet «Humornieu», har flere TV-kjendiser gått inn i et nytt profil- og innholdsbyrå.
Casa Media har nå lansert profilene i det nyoppstartede selskapet som blant annet har Mads Hansen og Petter «Katastrofe» på eiersiden.
Det melder selskapet selv i en pressemelding.
I tillegg er skiskytter Tiril Eckhoff, programleder Anne Rimmen og forloveden Ailo Gaup i stallen, sammen med VGTV-profil Jon Martin Henriksen, lege og TV-personlighet Kaveh Rashidi, kommentator og programleder Marius Skjelbæk og Youtuber «Johans».
- Jeg gleder meg veldig til å kunne kaste ball med så mange flinke og kreative hoder. Forhåpentligvis kan jeg bringe noe til bordet selv også - både som profil og eier, kommenterer Mads Hansen i pressemeldingen.
Hansen forlot i fjor sommer Max Social for å gå til Brandpeople. Nå er det altså videre til byrå nummer tre.
Daglig leder er Thor-Erik Claussen, tidligere TV-sjef i VGTV.
Eks-VGTVer Jamel Rake har ansvaret for profilene mens tidligere sponsorsjef i VG, Simen Gjerstad, også ble med på flyttelasset fra Akersgata 55 i sommer og har nå ansvaret for forretningsutvikling i Casa Media.
– Vi skal hjelpe profilene med det vi føler vi kan best; innhold og kommersiell utvikling. Tanken er at vi skal bruke vår erfaring fra TV-underholdning og overføre den til scenen og ut i det kommersielle markedet. Så langt har det vært veldig god respons, sier Claussen.
Han sier i pressemeldingen at de ikke er et tradisjonelt management og ønsker ikke å bygge en stor profilstall, men heller bruke kreftene på å gi profilene hjelpen de fortjener.
Komiker Morten Ramm er hovedaksjonær i Humornieu og ser frem til samarbeidet med Casa Media.
– Det virker som ledelsen har kontroll på sakene sine, og har god framdrift allerede, så her skal jeg bare inn å bidra med mitt, kommenterer Ramm.
Investorene Ole og Denise Anfinnsen er også på eiersiden i det nystartede selskapet.