Bror Remen, sommervikar i OBOS
Bror Remen er sommervikar i OBOS.

Bror jobber i OBOS i sommer: – Ekstremt morsomt

Har flere ulike arbeidsoppgaver innenfor kommunikasjon.

Publisert Sist oppdatert

Til høsten skal Bror Remen begynne på sitt siste studieår i politisk kommunikasjon ved UiO. 

Han har erfaring fra ulike deltidsstillinger og sommervikariater i NRK, Aftenposten, Stavanger Aftenblad, Budstikka og Kampanje. I tillegg har han hatt internship i UNICEF. I sommer er han vikar i kommunikasjonsavdelingen til OBOS.

– Hva er dine arbeidsoppgaver i sommer? 

– Arbeidsoppgavene mine denne sommeren består blant annet av å skrive pressemeldinger, jobbe med SEO, selge inn saker til aviser, planlegge årets Boligkonferanse, jobbe med sosiale medier, lage innhold til obos.no og mye mer. 

– Jeg er også en del av et tverrfaglig innovasjonsprosjekt med de andre internsene, og det har så langt vært ekstremt morsomt å jobbe med. Vi skal presentere prosjektet ved slutten av sommeren, som jeg gleder meg til. Jeg synes innovasjon er kjempespennende. 

Sommervikarer

KOM24 vil gjerne snakke med flere vikarer som jobber med kommunikasjon i sommer! Har du tips? Send en e-post til tips@kom24.no

– Hvorfor ville du ha akkurat denne sommerjobben? 

– Min motivasjon var ærefrykt og at jeg ville prøve noe nytt etter flere år som sommervikar i ulike nyhetsredaksjoner. OBOS er en stor og viktig samfunnsaktør og jeg hadde hørt mye positivt om internshipet, men også at det var tøff konkurranse om å få en stilling. Jeg tenkte at jeg ikke hadde noe å tape på å søke, og jeg tror at de nesten fikk 1500 søkere til 17 stillinger i år. 

– Prosessen var lang og jeg var ærlig på at jeg aldri hadde jobbet et sted som OBOS, og at jeg ikke kunne noe som helst om boligbransjen eller betong. Det ble nok sett på som en styrke, for adgangskortet til OBOS henger rundt halsen min hver dag i sommer. 

– Hva er mest spennende med å jobbe med kommunikasjon? 

– Ordet kommunikasjon har for meg alltid føltes for bredt, men samtidig for smalt når man beskriver bransjen. Jeg foretrekker å tenke at jeg driver med historiefortelling og formidling. Og det er masse spennende jeg elsker med historiefortelling, om det er å fortelle en pinlig og fargerik historie på fest, gå direkte i en radiosending tidlig en grå mandag morgen, skrive et portrettintervju eller lage innhold om boligprosjekter for OBOS. 

– Konteksten er forskjellig, men essensen er alltid den samme, uansett hva du kaller det. Jeg prøver å fortelle en historie og jeg opplever at jeg lærer noe nytt hver dag ved å jobbe i avdelingen marked, kommunikasjon og samfunnsansvar her i OBOS. 

– Er dette noe du kan se for deg å jobbe med framover? 

– Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan informasjonssamfunnet vårt utvikler seg, og jeg tror at kommunikasjonsbransjen trenger et stort fokus på innovasjon, både nå og i fremtiden. 

– Derfor prøver jeg å få mye erfaring og innsikt fra bransjen, om det er i nyhetsredaksjoner med konstant høy puls eller i kommunikasjonsavdelinger som jobber strategisk og mer langsiktig. Slik håper jeg at jeg kan bli en best mulig historieforteller, og det føler jeg at tiden i OBOS allerede har bidratt til. Det er ingen mangel på arbeidsplasser hvor historier blir skapt og jeg skal blant annet til høsten gjennomføre et internship i Innovasjon Norge, så kompetansebyggingen fortsetter.

Powered by Labrador CMS