Ny Chief Product Officer (CPO) i Schibsted Media
Espen Sundve tiltrer rollen som Chief Product Officer (CPO) og går inn i konsernledelsen i Schibsted Media.
Sundve har tidligere hatt en rekke lederroller i Schibsted. I høst returnerte han til Schibsted Media som rådgiver for konsernsjef Siv Juvik Tveitnes og selskapets konsernledelse.
I sin nye rolle vil Sundve ha ansvar for å styrke Schibsted Medias digitale produkter gjennom å sikre økt lønnsomhet og skape bransjeledende brukeropplevelser for brukerne av de ulike mediene som konsernet eier.
– Jeg gleder meg veldig til dette. På den ene siden har vi strålende muligheter til å skape bedre journalistikk og mer relevante opplevelser for våre brukere. På den andre siden må vi forenkle, bli mer effektive og hente hjem verdien av de fantastiske produktene vi allerede leverer til millioner av brukere i Sverige og Norge, sier Espen Sundve.
– Et viktig skritt
Tidligere har produktmiljøet vært organisert sammen med abonnementsmiljøet i Schibsted Media, men med denne endringen blir produkt en egen linje under Sundves ledelse.
– Dette markerer et viktig skritt i vår strategi for å videreutvikle Schibsted Media. Å sette brukeren mer i sentrum er en av de viktigste satsingene i vår langsiktige strategi, og utnevnelsen av en CPO er et naturlig grep for å understøtte dette. Det styrker vår evne til å dyrke den allerede svært kompetente og innovative produktorganisasjon vår, slik at vi kan levere enda mer sømløse og verdifulle opplevelser for brukerne våre, sier konsernsjef Siv Juvik Tveitnes.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no