Den tidligere proff-skihopperen Fredrik Bjerkeengen blir utfordret til å bytte bank mens han hopper i over 100 km/t i Holmenkollen.
Kristoffer Myhre
I et skihopp-stunt ville Bulder Bank vise hvor lett det er å bytte bank
Den tidligere proff-skihopperen Fredrik Bjerkeengen blir utfordret til å bytte bank mens han hopper i over 100 km/t i Holmenkollen.
– Folk trenger å bli inspirert til å gjøre noe med bankforholdet sitt, mer enn de trenger nok en pekefinger.
Det sier markedssjef i Bulder Bank, Eirik Bakke i en pressemelding om den nye kampanjen fra Trigger.
I den nye kampanjen blir den tidligere proff-skihopperen Fredrik Bjerkeengen utfordret til å bytte bank mens han hopper i over 100 km/t i Holmenkollen. Bjerkeengen tok utfordringen fra den relativt nye utfordrerbanken på strak arm.
– Å bytte bank skal være så raskt og enkelt at hvem som helst kan gjøre det når som helst. Derfor satte vi banktjenestene våre på en real prøve, forteller Bulder Bank-sjef, Torvald Kvamme i samme melding.
Kampanjen består av én hovedfilm, flere småsnutter og taktiske uttak til digitale kanaler, i tillegg til en lengre “behind the scenes”-video på YouTube og en native artikkel på VG.
I pressemeldingen opplyses det om at hovedfilmen så langt er sett av 1,5 millioner på SnapChat, Facebook, Instagram og YouTube, og har blitt meget positivt mottatt.
Kundekonsulent i Trigger, Tone Angsund, er fornøyd med at Bulder Bank er med på det som er utenom det vanlige:
– Det er rett og slett utrolig befriende og motiverende å jobbe med en kunde som Bulder Bank, som både tør og ønsker å gå for de ville idéene. Samtidig viser det seg å konvertere og gi fantastiske resultater, sier hun.
Timingen for kampanjen falt på samme tid med nyheten knyttet til DNBs mulige oppkjøp av Sbanken. På kun to uker har Bulder Bank mottatt søknader fra flere enn 10 000 kunder og gitt tilbud for flere milliarder, opplyses det om.